تخریب خلاق در دل کارخانههای قدیمی؛ چرا بازسازی فولاد مبارکه و خوزستان باید سبز باشد؟
کارآفرینی زنان؛ موتور پنهان رشد که اقتصاد ایران به آن نیازمند است
نیمی از کمبود برق با جلوگیری از هدررفت انرژی درخطوط انتقال جبران میشود
صنعت غذا، خط مقدم پدافند غیرعامل در دوران بحران / ضرورت تدوین «نقشه تجاری جدید» در دوران پساجنگ
مراسم روز ملی صنعت و معدن روز ۳۰ تیر برگزار میشود
اعضای شورای سازش باید صاحب صلاحیت باشند تا الگوی حل اختلاف کارگر و کارفرما در کشور شوند
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و از فعالان اقتصادی صنعت غذایی، در نشست محمد ابوالهدی اللحام رئیس اتحادیه اتاقهای بازرگانی سوریه و هیات همراهش با رئیس اتاق ایران، گفت:
دولت طی یک سال اخیر ۴ اقدام برای متنوعسازی شیوههای واردات نهادههای دامی انجام داده است.
مهندس آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت ایران اظهار كرد: وقتی ۴۰ درصد جمعیت دنیا در این پیمان قرار میگیرد و بازار مصرف بسیار بزرگی هم دارد باید از این ظرفیت استفاده كنیم.
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان به اصلـاح قوانین اتاق بازرگانی تاکید کرد و گفت: باید بپذیریمـ مشکل امروز ما در اقتصاد، روسای اتاق نیستند بلکه قوانین فعلی اتاق بازرگانی است که ادامه فعالیت برای بخش خصوصی را دشوار کرده است.
پروژه احیای وزارت بازرگانی قرار است دو هفته دیگر به صحن علنی مجلس بیاید. روز گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اتاق تهران ضمن اعلام این خبر گفت: رئیسجمهور و رئیس مجلس به این توافق رسیدند که وزارت بازرگانی احیا شود و بعد از طرح آن در جلسه علنی مجلس، چنانچه شورای نگهبان نیز رای مثبت دهد، در زمستان این وزارتخانه تشکیل شود. طرح تفکیک وزارت صمت از زمان دولت گذشته تاکنون مطرح بوده اما به سرانجام نرسیده است. حال با توجه به سخنان پورابراهیمی به نظر میرسد این بار «صمت» به پایان خود رسیده است.
نشست هشتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دور دهم، با حضور محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ نشستی که در آن نمایندگان بخش خصوصی نسبت به تداوم برخی سیاستهای نادرست و مشکلات اقتصاد کلان کشور نقد مطرح کردند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این نشست از ایجاد تسهیل در سیاست رفع تعهد ارزی برای برخی کالاها، احیای وزارت بازرگانی در نیمه اول زمستان و ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی خبر داد.
سی و سومین جلسه کمیسیون پایش و بهبود فضای کسب و کار با حضور عضو هیات امناء سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان شرکاء اجتماعی در حوزه کارفرمایی (اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون و با حضور آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت ایران و کانون کارفرمایان ایران) یکشنبه 21 آبان در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.
اعضای کمیسیون «بهبود محیط کسبوکار و رفع موانع تولید» اتاق بازرگانی تهران با حضور آرمان خالقی در هفتمین گردهمایی خود الزامات ارتقای جایگاه ایران در شاخص جدید بانک جهانی را برای ارزیابی محیط کسبوکار که به عنوان آمادگی کسبوکار تدوین و اجرایی شده است، مورد بررسی قرار دادند. ایران در مرحله سوم از سال 2026 وارد ارزیابی این شاخص و رتبهبندی آن میشود.