• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7186اخبار امروز : 5
6
مشکل امروز ما در اقتصاد، روسای اتاق نیستند

قوانین اتاق بازرگانی اصلـاح شود

  • کد خبر : 41607
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
قوانین اتاق بازرگانی اصلـاح شود
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان به اصلـاح قوانین اتاق بازرگانی تاکید کرد و گفت: باید بپذیریمـ مشکل امروز ما در اقتصاد، روسای اتاق نیستند بلکه قوانین فعلی اتاق بازرگانی است که ادامه فعالیت برای بخش خصوصی را دشوار کرده است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت و معدن گلستان رمضان بهرامی با بیان اینکه برخی معتقدند اتاق بازرگانی نتوانسته به هدف غایی خودش دست پیدا کند، افزود: باید بپذیریمـ مشکل امروز ما در اقتصاد روسای اتاق نیستند بلکه قوانین فعلی اتاق بازرگانی، ادامه فعالیت را برای بخش خصوصی دشوار کرده است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که هر روز وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی برای دخالت در اقتصاد کشور محدودتر میشود، گفت: در حال حاضر نفوذ و دخالت اتاق بازرگانی در بماحث اقتصادی کشور، به کمترین میزان ممکن رسیده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: اتاق بازرگانی در حال حاضر صادرکننده کارت بازرگانی نیست بلکه فقط، پرینت دستورات وزارت صنعت را اجرا میکند.

وی اضافه کرد: روز به روز دخالت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای فعالیت درفضای اقتصادی کشور کمتر شده، هرچند که قانونگذار همـ اینگونه برنامه ریزی کرده است.

بهرامی خواستار اصلـاح قانون اتاق بازرگانی در سریعتر زمان ممکن شد و افزود: برای اینکه اتاق بازرگانی جدیت و دخالت بیشتری در امور اقتصادی داشته باشد قانون این بخش باید اصلـاح شود.

وی با بیان اینکه اصلـاح قانون اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلـامی دو سال پیش کلید خورد، افزود: متاسفانه به رغمـ اهمیت این موضوع، تاکنون راکد مانده است.

این فعال اقتصادی معتقد است: در کشور ما همه عادت به روزمرگی دارند چراکه دوباره با نزدیک شدن به انتخابات اتاق بازرگانی، دوباره موضوع اصلـاح قانون مطرح میشود.

وی با تاکید بر اینکه اصلـاح قانون اتاق نباید با تفکر دولتی انجامـ شود، افزود: کمیسیون تخصصی مجلس با بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه باید قانون جامع ومدونی را تدوین کند تا هرروز نیاز به تبصره و آئین نامه در کنار قانون نباشد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: افق دید طراحان و اصلـاح کنندگان اتاق بازرگانی حداقل باید برای یک قرن باشد.

وی اقتصاد را یک موضوع حیاتی برای هرکشوری برشمرد و گفت: پاشنه آشیل توسعه کشور در حال حاضر مباحث اقتصادی است بنابراین به نظر میرسد دولت تشکل‌هـایی مثل اتاق بازرگانی و قوانین مربوط به این حوزه را باید بیشتر جدی بگیرد.

بهرامی در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت کارت بازرگانی و نقش اتاق در این راستا اشاره کرد و افزود: کارت بازرگانی با هدف فعالیت اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی و ضریب اطمینان برای فعالـان اقتصادی باید صادر شود اما در برخی مواقع اینگونه نیست.

وی معتقد است: در ایامـ انتخابات اتاق بازرگانی بیشترین صدور کارت بازرگانی و عضویت برای مشارکت در انتخابات صادر شد؛ این توهین به بخش خصوصی است که فقط در ایامـ انتخابات صدور کارت بازرگانی رشد قابل توجهی دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: ظلمـ بزرگی در دوره دهمـ انتخابات اتاق بازرگانی به بخش خصوصی شد و به نظر میرسد اقبال عمومی نسبت به حضور بخش خصوصی واقعی کمـ بود که این زیبنده اتاق بازرگانی نیست.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=41607
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : http://www.gimth.ir/
  • 366 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.