• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
29

تولید خودروهای برقی در کشور نیازمند دانش فنی و تامین زیرساخت‌ها است

  • کد خبر : 38791
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
تولید خودروهای برقی در کشور نیازمند دانش فنی و تامین زیرساخت‌ها است

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران آرمان خالقی بیان اینکه تولید خودروهای برقی در کشور اکنون در مرحله مقدماتی قرار دارد، اظهار داشت: خودروسازان بزرگ کشور بیشتر در بخش تحقیق و توسعه تولید این نوع خودروها ورود کرده‌اند و البته برخی از واردکنندگان نیز آمادگی خود را نسبت به واردات خودروهای […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران آرمان خالقی بیان اینکه تولید خودروهای برقی در کشور اکنون در مرحله مقدماتی قرار دارد، اظهار داشت: خودروسازان بزرگ کشور بیشتر در بخش تحقیق و توسعه تولید این نوع خودروها ورود کرده‌اند و البته برخی از واردکنندگان نیز آمادگی خود را نسبت به واردات خودروهای برقی اعلام نموده‌اند.

وی مسئله اصلی در تولید و واردات خودروهای برقی را تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای ایستگاه شارژ، باطری و سایر امکانات دانست و گفت: خودروهای برقی تکنولوژی‌های خاص خود را دارند به طوری که قوای محرکه آن متفاوت از سایر انواع خودروها است. با توجه به اهمیت دانش فنی تولید این خودروها به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی هنوز به این دانش دست نیافته‌اند.

وی افزود: ابتدا واردات قطعات سی‌کی‌دی و سپس مونتاژ کامل می‌بایست در دستور کار خودروسازان داخلی قرار بگیرد تا پس از گذشت یک مدت منطقی امکان ساخت داخل بخشی از اجزای خودروهای برقی در داخل کشور فراهم شود اما به عقیده بنده تا رسیدن به ساخت داخل این نوع خودروها فاصله داریم، ضمن اینکه اراده چندانی نیز وجود ندارد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص پیش‌بینی خود از آینده خودروهای برقی در ایران تصریح کرد: خودروی برقی اگر از بعد قیمتی توان رقابت داشته باشند، آینده خوبی برای آن تصور می‌شود. با توجه به تکنولوژی بالاتر این خودروها که با افزایش قیمت جهانی آن همراه است به دلیل اینکه نرخ عوارض و بنزین در ایران به واسطه پرداخت سوبسید از سوی دولت در مقایسه با قیمت جهانی ارزان‌تر است، به نظر نمی‌رسد استفاده از این خودروها در ایران جذابیتی داشته باشد.

خالقی با بیان اینکه اقناع و اطمینان جمعی نسبت به تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای برقی در داخل کشور وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به عدم آلایندگی خودروهای برقی و و هزینه نگهداری و سر و صدای کمتر این خودروها، فرهنگ استفاده از خودروهای برقی همانند خودروهای گازسوز و سپس دوگانه سوز می‌بایست نهادینه شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که حرکت در مسیر تولید خودروهای برقی چه کمکی به صنعت خودروی داخلی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: از مزیت‌های حرکت در این عرصه، ارتقای دانش فنی است بدین معنا که سطح و کلاس فنی تولیدکنندگان داخلی را بسیار تقویت می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا خودروسازان داخلی در سطح جهانی نیز مطرح شوند زیرا تعداد تولیدکنندگان خودروهای برقی در دنیا چندان زیاد نیست و رسیدن به این نقطه موفقیتی چشمگیر و قابل تحسین خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=38791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.