• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
11

سهل آبادي: اصفهان شهر مهرباني هاست/سيستاني: اتاق بازرگاني مركز جذب سرمايه گذاري هاي خارجي استان اصفهان است

  • کد خبر : 13750
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۵۹
سهل آبادي: اصفهان شهر مهرباني هاست/سيستاني: اتاق بازرگاني مركز جذب سرمايه گذاري هاي خارجي استان اصفهان است

نشست بررسي فرصت همكاري هاي ايران و فرانسه با حضورمدیر دفتر توسعه اقتصاد vaud سوییس، رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان برگزار شد. به گزارش بازنيوز؛ رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدیر دفتر توسعه اقتصاد vaud سوییس که در راس […]

نشست بررسي فرصت همكاري هاي ايران و فرانسه با حضورمدیر دفتر توسعه اقتصاد vaud سوییس، رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش بازنيوز؛ رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدیر دفتر توسعه اقتصاد vaud سوییس که در راس یک هیات تجاری به اصفهان سفر کرده بود، با اشاره به اینكه بهترين قوانين سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود دارد، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی و بازوی مشورتی دولت، آماده فراهم نمودن زمينه هاي مشارکت فعالان اقتصادی با سرمایه گذاران خارجی است.
وي افزود:استان اصفهان با بیش از ٨ هزار واحد صنعتی دارای بیش از ٧٠ شهرک و ناحیه صنعتی است. این استان را در صنايع فولاد، پتروشیمی، نساجی، نفت، سیمان و صنایع ساختمانی بسیار توانمند بوده و در حال حاضر فولاد تولید شده در اصفهان به اروپا صادر مي شود. در بخش معدن نیز با وجودمعادن بسیار غنی مانند معادن طلا، مس، روی، سنگ های تزیینی،محصولات معدني به اقصی نقاط جهان صادر می شوند.
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اصفهان در بخش صنایع دستی نیز بسیار قدرتمند بوده و ١٢٧ نوع صنایع دستی در این استان تولید می شود، فرش اصفهان را یکی از صنایع دستی شناخته شده و معتبر در دنیا ذکر کرد.
وی افزود: در زمینه کشاورزی نیز با وجود خشکسالی های اخیر، سیب سمیرم اصفهانجزو بهترین محصولات کشاورزی دنیاست و برخی از محصولات غذایی تولید شده در اصفهان تحت استانداردهای جهاني به اروپاوآمریکا صادر می شود.
سهل آبادي گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با ٣هزار عضو که در زمینه های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و معدنی در حال فعالیت هستند به نیابت از بخش خصوصی و با همکاری استانداری، خانه صنعت ومعدن ودیگر سازمان ها آماده مشارکت در زمینه های مختلف با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی است.
سهل آبادی اصفهان را «شهر مهربانی » دانست و گفت: ادیان مختلف در این شهر در کمال آرامش در کنار دیگر شهروندان سکونت دارند. وی با تاکید بر اینکه تولید در ایران در زمان تحریم متوقف نشد، افزود: تحریم ها نتوانست رشد علمدر کشور را متوقف سازد و در دوران تحریم کارخانه های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی اروپایی نه تنها به تعطیلی کشانده نشده بلکه تکنولوژی آنها بومی سازی و با تعامل  صنعتگران و دانشگاهیان توانمند به فعالیت خود ادامه داد.
سهل آبادی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: فعالیت در ایران به ویژه اصفهان نه تنها بازار ٨٠ میلیونی این کشور را پوشش می دهد، بلکه بستر مناسبی برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه ایران که بازار ٤٠٠میلیون نفری را در بردارد، می باشد.
حسین سیستانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این نشست سوییس را کشوری طالب صلح عنوان کرد و گفت: مردم ایران نیز به دنبال آرامش و امنیت و در صدد برقراری رابطه با تمام کشورهای صلح طلب جهان هستند. وی افزود: استان اصفهان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و ظرفیت های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و به طور کلی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای پتانسیل های ویژه ای است. سیستانی با بیان اینکه در این استان ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد، تصریح کرد: اصفهان از صنعتی ترین استان های کشور بوده و بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در آن واقع شده اند، همچنین دراین استان با جمعیت بیش از ٥میلیون نفری، حدود ٣٣٠هزار دانشجو در دانشگاه های  آن درحال تحصیل هستند. معاون توسعه مدیریت و منابع انساني استانداری اصفهان با بیان اینکه دانشمندان، پژوهشگران، اندیشمندان و مبتکرین در سازمان های اجرایی و واحدهای بزرگ صنعتی این استان اقدامات منحصربه فردی انجام داده اند، گفت: استان اصفهان یکی از پایگاه های جهش و توسعه کشور است.
سیستانی در ادامه افزود: در حوزه کشاورزی نیز این استان از روش های نوین بهره برداری از آب و زمین استفاده کرده و بسیاری از محصولات ما به خارج از کشور صادر می شود. وی همچنین با اشاره به پتانسیل های علمی موجود در استان، تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه سلامت نیز یکی از پایگاه های درمانی بسیاری از کشورهای خاورمیانه بوده و خدمات مطلوبی در مراکز درمانی آن به بیماران ارایه می شود. سیستانی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اتاق های مطرح کشور و دارای برنامه های جامعی مبتنی بر اقدامات علمی وتحقیقاتی است، افزود: این اتاق مرکز جذب سرمایه گذاری استان در حوزه های اقتصادی بوده و بهترین پاسخگویی را در کوتاه ترین زمان به سرمایه گذاران خارجی انجام می دهد.
وی همچنین گفت: اصفهان در زمینه ورزش نیز فعال بوده و دو تیم ذوب آهن و فولاد سپاهان آن در لیگ برتر حضور یافته و به موفقیت هایی در عرصه بین الملل و مسابقات آسیایی دست یافته اند. سیستانی در پایان اظهار امیدواری کرد: اصفهان و سوییس بتوانند با تعاملو سرمایه گذاری های مشترک به موفقیت هایی در زمینه های اقتصادی و علمی دست یابند.
در ادامه رافائل کونز(Raphael Conz) مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس نیز با بیان اینکه این دفتر در زمینه ورزش و نوآوری فعالیت دارد، گفت: سوییس در قلب اروپا واقع شده و بازار بزرگی از اروپا را در دسترس دارد. وی افزود: استان Vaud سومین استان سوییس از نظر ابعاد و دارای بیشترین تنوع در حوزه اقتصاد بوده و بیشتر مراکز علم و فناوری این کشور نیز در این استان واقع شده اند. کونز با بیان اینکه ده درصد از GDP ششصد میلیارد دلاری سوییس در استان Vaudتولید می شود، تصریح کرد: این استان دارای فرصت های مناسبی برای همکاری با استان اصفهان در زمینه توسعه صادرات در حوزه بهداشت وسلامت، معادن، کشاورزی، داروسازی، فناوری پزشکی، قطعه سازی و طراحی خودرو، ساعت سازی و صنعت دارا می باشد. مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس گفت: ما خواستار همکاری و برقراری روابط تجاری با ایران هستیم ولی این بازار برای دولت سوییس جدید بوده و نیازمند کمک ایران برای ایجاد یک روابط ادامه دار با این کشور هستیم.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.