• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

استان اصفهان به صورت متمرکز در بازسازی سوریه و تامين کالاهای مصرفی این کشور مشاركت می کند

  • کد خبر : 13634
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
استان اصفهان به صورت متمرکز در بازسازی سوریه و تامين کالاهای مصرفی این کشور مشاركت می کند

به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدير عامل و مديران شركت نحاس گفت:اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی به بازار سوریه نگاه جدی و بلند مدت دارد و فعالان اقتصادی اصفهان برای آغاز ارتباط تجاري با سوریه ،شرکت هاي مشترك در اين كشورتاسیس […]

به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدير عامل و مديران شركت نحاس گفت:اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی به بازار سوریه نگاه جدی و بلند مدت دارد و فعالان اقتصادی اصفهان برای آغاز ارتباط تجاري با سوریه ،شرکت هاي مشترك در اين كشورتاسیس خواهند کرد .
وی تاکید کرد:٦٠شرکت بزرگ تولیدی استان اصفهان در بخش های مختلف صنعت ساختمان دعوت به همکاری شدند تا پس از مذاکرات اولیه و در صورت تامين شرايط لازم، با طرف سوری،آغاز به همكاري نمايند.
سهل آبادی با اشاره به اعزام چند هیات تجاری توسط اتاق بازرگاني اصفهان طی یک سال اخیر به سوریه گفت:تشکیل شرکت مشترک می تواند موانع پیش روی همکاری اقتصادی دو طرف را بردارد .
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:اصفهان صنعتی ترین استان ایران است که مي تواند با تهيه فولاد و مصالح ساختماني نقش مهمی در بازسازی سوریه داشته باشد.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان و سوریه بايد رابطه بلند مدت اقتصادی فكر كنند و صنعت ساختمان مي تواند محور اين همكاري ها قرار گيرد.
علی کرباسی زاده رييس شوراي عالي توسعه پايدار اتاق بازرگاني اصفهان در این دیدار خواستار مشخص شدن نحوه پرداخت و ضمانت کالاهای ارسالی به سوریه از سوی صندوق ضمانت صادرات شد و گفت:تعهد پرداخت کالاهای صادراتی می تواند رغبت تولید کنندگان و صادرکنندگان را برای صادرات کالا به سوریه را افزایش دهد.
صائب نحاس رییس هیات تجاری سوری و مدير عامل هلدينگ نحاس نيز در این دیدار گفت: کشور سوریه پس از جنگ وارد مرحله بازسازی می شود و با وجود درخواست های متعدد از سوی روسیه ، چین ،هند و کشورهای اروپایی ،سوریه خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران است .
وی با تاکید بر این نکته که تجارت با ایران را برای دراز مدت درنظر گرفتیم،افزود: تاخیر در تامین نیاز بازار سوریه باعث از دست رفتن بازار می شود و این در حالیست که چین و اروپا رقیب جدی ایران در بازار سوریه اند.
نحاس با اشاره به اینکه بیش از ٥٠٠ هزار خانه در جنگ داخلی سوریه تخریب شده است ،افزود: در فاز نخست ١٠٠ هزار خانه در سوریه باز سازی می شود که به طور متوسط هرخانه ١٣٠متر مربع ساخت و برای ساخت آن به ١٣میلیون متر مربع مصالح ساختمانی و خدمات شرکت های پیمانکاری نیاز داریم.
وی افزود: در کنار این پروژه هرسال در سوریه به ٢٥ هزار خانه جدید نیاز داریم که استان اصفهان مس تواند نقش مهمی در تامین مصالح این پروژه ها داشته باشد.
نحاس پیشنهاد داد که شرکت مشترک بین استان اصفهان و بازرگانان سوری تشکیل شود و مدیریت آن بر عهده نمایندگان دو طرف باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که ارزش کالاهای صادراتی استان اصفهان به سوریه در سال اول به ١٠٠میلیون دلار برسد،افزود:برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف باید چشم انداز بلند مدتی را در نظر گرفت .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.