• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
6

از سوي مركز پژوهش هاي مجلس ارائه شد: ۸ دورنماي صنعت خودرو دنيا

  • کد خبر : 13389
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
از سوي مركز پژوهش هاي مجلس ارائه شد: ۸ دورنماي صنعت خودرو دنيا

به گزارش خودرونامه به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز ضمن ترجمه و تلخیص گزارش موسسه «مکنزی»با عنوان «صنعت خودرو در افق ۲۰۳۰» هدف این مطالعه را بررسی دورنمای صنعت خودرو در افق ۲۰۳۰ میلادی در اثر تحولات چهارگانه فناوری محور شامل شیوه‌ […]

به گزارش خودرونامه به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز ضمن ترجمه و تلخیص گزارش موسسه «مکنزی»با عنوان «صنعت خودرو در افق ۲۰۳۰» هدف این مطالعه را بررسی دورنمای صنعت خودرو در افق ۲۰۳۰ میلادی در اثر تحولات چهارگانه فناوری محور شامل شیوه‌ های متعدد سفرهای درون شهری، خودروهای خودران ، تمام برقی سازی و سرویس‌های تبادل داده در خودرو دانست .

اين نهاد پژوهشي افزود: یافته ‌های این مطالعه نشان می دهند که بر پایه تحولات چهارگانه فناوری محور، منابع درآمدی خودرو متاثر از رانندگی با روش‌های اشتراک گذاری سفر، سرویس‌ های تبادل داده، ارتقای فناوری و به کارگیری مدل های نوین کسب و کار تا سال ۲۰۳۰ میلادی، حدود ۵/۱ تریلیون دلاریعنی معادل ۳۰ درصد افزایش مي یابد.

 از طرفی پیش بینی شده است از هر ۱۰ خودرو فروخته شده در سال ۲۰۳۰ میلادی ، یک خودرو در قالب اشتراک گذاری سفر به فروش می رسد. همچنین در صورت رفع موانع تکنولوژیکی و مسائل قانونی، تا ۱۵ درصد از خودروهای فروخته شده در سال ۲۰۳۰ به خودروهای تمام خودران اختصاص خواهد یافت.

 دورنمای خودروسازی جهان حکایت از توسعه خودروهای برقی و تبدیل به خودروهای قابل رقابت و مناسب در بازار افق ۲۰۳۰ دارد. همچنین الزام به رقابت و همکاری با رقبا در حوزهای مختلف و تمرکزبازیگران جدید صنعت خودرو در بخش کوچکی از زنجیره ارزش از ویژگی‌های صنعت خودرو در افق ۲۰۳۰ است.

مرکزپژوهش‌ ها در ادامه گزارش خود پیشنهاد کرد که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر عواملی همچون تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید ، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه ، طراحی و مهندسی و توسعه سیستم‌های نرم افزاری، تقویت صنایع مرتبط و تجهیزشبکه تامین و تنوع  بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوين شود.

گزارش كامل اين پژوهش را در لينك زير بخوانيد:

http://rc.majlis.ir/fa/mrc_report/show/1030778

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.