• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

فولادسازان بزرگ کشور طی ۹ ماه بیش از ۱۲٫۷ میلیون تن فولاد خام تولید کردند

  • کد خبر : 15509
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
فولادسازان بزرگ کشور طی ۹ ماه بیش از ۱۲٫۷ میلیون تن فولاد خام تولید کردند

به گزارش  خبرنگار اقتصادی ایرنا و برپایه جداول آماری سازمان مزبور، واحدهای ذوب آهن اصفهان، چادرملو (طرح ثامن)، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان به همراه فولاد خوزستان، کاوه جنوب و مبارکه (سبا و هرمزگان) عملکرد این دوره را ثبت کردند. برپایه داده های سازمان ایمیدرو، اسلب تولیدی واحدهای مزبور در ۹ […]

به گزارش  خبرنگار اقتصادی ایرنا و برپایه جداول آماری سازمان مزبور، واحدهای ذوب آهن اصفهان، چادرملو (طرح ثامن)، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان به همراه فولاد خوزستان، کاوه جنوب و مبارکه (سبا و هرمزگان) عملکرد این دوره را ثبت کردند.
برپایه داده های سازمان ایمیدرو، اسلب تولیدی واحدهای مزبور در ۹ ماهه امسال به رقم هفت میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۷۵ تن رسید که ۵۸٫۳ درصد از تولید فولاد خام (میانی) را به خود اختصاص داد.
همچنین میزان بلوم تولیدی در مدت این گزارش نیز به رقم سه میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۶۸ تن رسید که ۲۴٫۵ درصد از میزان تولید فولاد خام را رقم زد.
علاوه براین سهم بیلت هم در ۹ ماهه ۹۶ از سوی واحدهای مزبور به رقم ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۶۶۱ تن رسید که ۱۷٫۱ درصد از تولید این دوره فولاد خام را داشت.
ایران در سال ۹۶ دستیابی به تولید ۲۲ میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده است که از این رقم ۶ تا هشت میلیون تن راهی بازارهای صادراتی می شوند.
افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد کشور رقم ۵۵ میلیون تن است که با تحقق آن پیش بینی شده ایران به جایگاه هفتمین فولاد ساز جهان برسد، جمهوری اسلامی اکنون چهاردهمین فولاد ساز دنیا محسوب می شود.
ظرفیت فعلی فولاد کشور حدود ۳۰ میلیون تن اعلام شده که ظرف ظرف هفت تا هشت سال آینده برای ۲۵ میلیون تن باید ظرفیت سازی شود .
واحدهای بزرگ فولادسازی کشور در هشت ماهه امسال ل۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰ تن فولاد خام تولید کردند که در همسنجی با پارسال ۱۷ درصد رشد داشت؛ در این مدت میزان صادرات وزنی فولاد خام و محصولات فولادی شرکت های بزرگ کشور نیز در مقایسه با پارسال ۲۷ درصد رشد ثبت کرده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.