• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

صادرات شمش فولاد از ۶ میلیون تن فراتر فت

  • کد خبر : 36654
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
صادرات شمش فولاد از ۶ میلیون تن فراتر فت
طبق آمار ۱۱ ماهه امسال بالغ بر۱۳ میلیون تن صادرات فولاد اعم از شمش فولاد تا مقاطع طویل، محصولات فولادی و آهن اسفنجی صادر شده که بیشترین آن متعلق به شمش فولادی است که از شش میلیون تن فراتر رفت.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه شش میلیون و ۶۴۲ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن صادر شده در مجموع ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، افزایش ۱۹ درصدی داشته است.  

کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در ۱۱ ماه سال جاری به دو میلیون و ۴۸۷ هزار تن رسیده که نسبت به دو میلیون و ۱۱ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد رشد داشته است؛ در مقابل اما میزان صادرات کل مقاطع تخت فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر ۵۲۳ هزار تن است که در مقایسه با ۶۲۹ هزار تن صادر شده در مجموع ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، افت ۱۷ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، سه میلیون و ۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع ورق، نبشی و غیره) صادر شده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۶۴۰ هزار تن بوده است و بر این اساس میزان صادرات محصولات فولادی در این مقایسه آماری افزایش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در نهایت آهن اسفنجی نیز با رشد صادرات ۲۰ درصدی طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹۸۵ هزار تن رسیده است. از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ قریب به ۸۱۹ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده بود. افزایش ۲۰ درصدی صادرات این محصول معدنی در حالیست که طی یکی دوسال اخیر کشور از واردات آهن اسفنجی بی‌نیاز بوده و واردات آن صفر است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=36654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.