• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

در گفت‌و‌گوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اقتصاد آنلاین مطرح شد: ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده در انتظار تصویب لایحه صندوق‌های فروشگاهی است/ارائه تجهیزات رایگان راهکاری برای دستیابی سریع‌تر به مالیات ۹درصدی

  • کد خبر : 13163
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۵۷
در گفت‌و‌گوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اقتصاد آنلاین مطرح شد: ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده در انتظار تصویب لایحه صندوق‌های فروشگاهی است/ارائه تجهیزات رایگان راهکاری برای دستیابی سریع‌تر به مالیات ۹درصدی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند اخذ صحیح مالیات بر ارزش افزوده نیازمند تجهیز کلیه اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش است. تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش سبب ایجاد شفافیت در میزان درآمد و مانع فرار مالیاتی می‌شود.  ناصر موسوی لارگانی؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ اظهارکرد: اخذ […]

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند اخذ صحیح مالیات بر ارزش افزوده نیازمند تجهیز کلیه اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش است. تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش سبب ایجاد شفافیت در میزان درآمد و مانع فرار مالیاتی می‌شود.

 ناصر موسوی لارگانی؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ اظهارکرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیازمند تجهیز کلیه اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش است.

موسوی لارگانی با اشاره به دلایل اجرایی نشدن این لایحه تا به امروز؛ گفت: تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش سبب ایجاد شفافیت در میزان درآمد می‌شود و به تبع آن مانع از فرار مالیاتی می‌شود، از طرفی نصب این صندوق‌ها هزینه‌بر بوده و نیازمند خرید، نصب و پشتیبانی است و به همین دلیل این فرآیند تاکنون با مخالفت اصناف رو به رو بوده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت اخذ مالیات بر ارزش افزوده خاطر نشان‌ کرد: هدف از اجرای این لایحه این است که بتوان زمینه لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: مالیات بر ارزش افزوده که با مالیات تکلیفی اصناف متفاوت است و تنها باید از مصرف کننده نهایی اخذ شود، در حال حاضر به صورت اضافه شده به قیمت هر کالا اخذ می‌شود که در صورت اجرایی شدن نصب صندوق‌های فروشگاهی دیگر بر روی قیمت کالا محاسبه نخواهد شد و در مجموع به فاکتور خرید مشتریان اضافه می‌شود.

وی افزود: هر چند که در بودجه سال ۹۶ اخذ مالیات بر ارزش افزوده به وسیله صندوق‌های فروشگاهی در دستور کار قرار داشت، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم این کار انجام نشد.

موسوی لارگانی ادامه داد: به همین دلیل طی جلسات مختلف دولت و مجلس و توضیح نماینده دولت در این خصوص قرار شد امسال نیز با عرف سال‌های اخیر این مالیات اخذ شود.

موسوی لارگانی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد کمیسیون برای عملیاتی شدن این لایحه این است که در ابتدا این صندوق‌ها به صورت رایگان در اختیار اصناف قرار گیرد، از طرفی اصناف خرد با تشخیص نهادهای مسئول تا چند سال از پرداخت مالیات معاف شوند تا شرایط برای اجرای کامل این لایحه و اخذ مالیات تاثیرگذار ۹ درصدی ارزش افزوده فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.