• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

بررسی چگونگی جذب توانجویان در دیدار مدیر کل بهزیستی استان با دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی

  • کد خبر : 14656
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۰۹
بررسی چگونگی جذب توانجویان در دیدار مدیر کل بهزیستی استان با دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی

چگونگی جذب توانجویان در واحدهای تولیدی در دیدار با مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی بررسی شد . به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در این دیدار حمیدرضا پوریوسف گفت: با تو جه به اهمیت اشتغال مددجویان ، از خانه صنعت […]

چگونگی جذب توانجویان در واحدهای تولیدی در دیدار با مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی بررسی شد .
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در این دیدار حمیدرضا پوریوسف گفت: با تو جه به اهمیت اشتغال مددجویان ، از خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی می خواهیم در این موضوع مهم به کمک بهزیستی بشتابد .

وی اضافه کرد :با توجه به مشکلات پیش روی اشتغال معلولان، افراد دارای معلولیت با چالش‌های جدید برای داشتن زندگی مستقل روبرو هستند که در صورت نداشتن اشتغالی پایدار نمی‌توان انتظار داشت مسائل فرهنگی جامعه در برخورد با معلولان اصلاح شود.

وی همچنین خواستار کمک خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به بحث پایداری درامدهای بهزیستی استان شد وافزود: در حالی که تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی خراسان رضوی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود ۶۰ درصد کاهش داشته، میزان افرادی که با کمک این تسهیلات مشغول کار شده‌اند ۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۵ نزدیک به ۳۵۰۰ مددجویان متقاضی کار بهزیستی خراسان رضوی، مشغول کار شده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل از آن شاهد ۷ درصد رشد بوده است.

وی در خصوص کودکان کار و خیابان گفت: ۱۴سازمان و نهاد دولتی و غیر دولتی درکمیته‌ ساماندهی کودکان خیابانی عضو هستند و بهزیستی هم حسب وظایف قانونی، کار تربیت، نگهداری موقت، خدمات مددکاری و بازگشت آنها به خانواده را انجام می‌دهد.

وی همچنین از نگهداری ۵ هزار و ۴۱۹ معلول در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان خبر داد .
در این دیدار فیروز ابراهیمی هم در سخنانی با بیان این که هرچند بیکاری و اشتغال دغدغه همه جوانان است اما این مسأله دل مشغولی های مضاعف تری برای معلولان ایجاد کرده است گفت : خانه اماده هرگونه همکاری در بحث اشتغال مددجویان در واحدهای تحت پوشش است .

دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به لحاظ نشدن قانون سه درصد اشتغال معلولین در سازمان های دولتی بیان کرد: هم اکنون این قانون اجرا نمی شود و حتی از معلولین تحصیل کرده برای منشی گری، اپراتوری و کارهای کامپیوتری و تایپ هم در اداره ها استفاده نمی شود؛ اما ما تلاش خواهیم کرد تا با کمک واحدها مددجویان را جذب نماییم.
ابراهیمی با اشاره به مستمری ماهیانه بهزیستی به معلولین تصریح کرد: کاش سازمان بهزیستی به جای مستمری کارخانه یا کارگاهی برای معلولان ترتیب می داد تا معلولان درآمدی ثابت داشته باشند و از مزایایی چون بیمه و بازنشستگی برخوردار شوند.
وی افزود:ایجاد اشتغال زمینه برخورداری از حقوق شهروندی را برای معلولین فراهم می کند و موجب استقلال و خودکفایی آنان می شود و در این راه اماده همکاری مشترک هستیم .
وی گفت :استان خراسان رضوی با توجه به صنعتی بودن می تواند زمینه راه اندازی کارگاه های تولیدی را برای معلولین داشته باشند، کما اینکه در کشور شرکت های موفقی وجود دارد که بیشتر پرسنلش معلول هستند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.