• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
7

رونمایی از طرح مانا / حسینی: توان خانه صنعت معدن وتجارت برای اشتغال مددجویان بسیج میشود

  • کد خبر : 17203
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۵۰
رونمایی از طرح مانا  / حسینی: توان خانه صنعت معدن وتجارت برای اشتغال مددجویان بسیج میشود

با حضور جمعی از مسوولان کشور و استان از طرح مانا رونمایی رونمایی شد . به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی طرح مانا ( مشارکت اجتماعی ، نهضت اشتغال ) نهم اسفند ماه با حضور معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور ، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ، استاندار خراسان رضوی […]

با حضور جمعی از مسوولان کشور و استان از طرح مانا رونمایی رونمایی شد .
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی طرح مانا ( مشارکت اجتماعی ، نهضت اشتغال ) نهم اسفند ماه با حضور معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور ، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ، استاندار خراسان رضوی و مقامات استانی و جمعی بزرگی از صعنت گران و کارآفرینان در مشهد رونمایی شد.
این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار ، استقلال اقتصادی گروههای هدف بهزیستی و تغییر نگرش از حوزه های حمایتی به سمت توانمند سازی مددجویان با مشارکت خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی راه اندازی میشود .
مهندس حسینی نایب رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران در همایش مانا در سخنانی با بیان این که امروزه همه جوامع بشری برای رشد و توسعه نیازمند افراد توانمند هستند که این توانمندی صرفا فیزیکی نیست بلکه شامل کسب مهارت و حرفه‌آموزی و نقش‌آفرینی در جامعه، تولید و اقتصاد است، اظهارداشت : توسعه هر کشور، در گرو استفاده حداکثر از نیروی انسانی و قابلیتهای آنهاست.
وی گفت : در سال ۱۳۶۰ طبق اصول ۲۹ و ۳۱ قانون اساسی جهت پیشگیری از آسیب‌های فوق و بازتوانی افرادی که دچارآسیب شده اند سازمانی بنام بهزیستی تشکیل شد که از جمله مهمترین وظیفه آن پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی است. با توجه به اهمیت کارکردهای بهزیستی همه وظیفه داریم که به کمک این سازمان بشتابیم .
وی گفت : در جامعه ای زندگی می کنیم که نباید فکر انتزاعی داشت بلکه باید با رویکرد علمی به آسیبهای اجتماعی نگاه کرد. در این شرایط باید یک نگاه علمی و کارشناسی برای مقابله و کنترل آسیبهای اجتماعی در برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی داشته باشیم.باید برنامه‌ریزی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به‌نحوی کاربردی باشد که گویا این آسیب اجتماعی در خانواده خودمان اتفاق افتاده است.
مهندس حسینی با اشاره به آمادگی خانه صنعت معدن وتجارت برای کمک به اشتغال مددجویان تصریح کرد :سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی فردی، روحی، اجتماعی و استقلال اقتصادی افراد گام برمی دارد، لذا هم افزایی بین حوزه های مختلف بهزیستی و تشکلهای بخش خصوصی می تواند روند توانمندسازی شغلی مددجویان را افزایش دهد .
وی گفت :توان خانه صنعت معدن وتجارت استان برای اشتغال مددجویان بسیج میشود
دکتر ابراهیمی دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی و رییس کمیته صنعت طرح مانا با اشاره به برنامه این تشکل برای اشتغال مدد جویان اظهارداشت :اگرچه سالها از حیات اجرایی بهزیستی می‌گذرد و کارنامه‌ مطلوبی نیز با توجه به همه مشکلات قابل ارائه دارد‌ اما به منظور تداوم موثر در مقام یک سازمان مورد نیاز و حیاتی برای کشور باید وارد زمانه‌ای جدید از کارکرد خود شود تا بتواند در تداوم خدمات، کنترل معضلات و همچنین افزایش امید در میان اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر اجتماعی نقش جدی و اساسی بازی کند؛ و در این راه بخش خصوصی آماده مشارکت در طرح های نظیر مانا است .
وی گفت : خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی با همکاری انجمن های تحت پوشش خود برنامه های متنوعی تدارک دیده است که در سال ۹۷ اجرا خواهد شد .
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای استفاده از مددجویان در طرح تولید بدون کارخانه و بکارگیری آنان در کارخانه ها اظهارداشت : جمع کثیری از کارافرینان خیر اندیش استان برای بکارگیری مددجویان اعلام امادگی کرده اند.
وی افزود: در این راه تلاش خواهیم کرد که با آموزش مددجویان آنان را در قالب کارگاههای کوچک سازماندهی نماییم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور هم در همایش مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال با عنوان «مانا» که در فرهنگسرای مصلی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: روز یکشنبه نخستین دستور کار مجلس بررسی اشکالات شورای نگهبان درخصوص لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. در بودجه سال ۹۷ برای آغاز اجرای این قانون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت یک نگاه مشارکت جویانه صورت گرفته و از همه از جمله کارشناسان، تشکل‌های خیریه، علمی و… در تدوین این قانون کمک گرفته شده است. این لایحه همه ابعادی که زندگی این قشر را شامل می‌شود، در بر می گیرد. در واقع ما از شرکای اجتماعی خود برای تدوین این قانون بهره گرفتیم. وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد این طرح را به صورت ملی اجرا کنیم. یکی از مشکلات ما عدم استفاده از طرح‌های موجود در سازمان‌های مردم نهاد بوده است. مرکز جامع خدمات توان بخشی و اشتغال‌زایی و مجمع خیرین اشتغال‌یاب برای ایجاد اشتغال در این استان شکل خواهد گرفت تا این طرح در سراسر کشور نیز اجرا گردد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.