• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
19

کارگران با مشکلات بهداشت، درمان و مسکن مواجه هستند

  • کد خبر : 38569
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کارگران با مشکلات بهداشت، درمان و مسکن مواجه هستند
رئیس خانه صنعتف معدن و تجارت ایران گفت: درحال‌حاضر هم‌رزمان و سنگرنشینان جبهه اقتصاد از باب مسکن دچار مشکل هستند. اجاره خانه‌ها به حدی بالا رفته است که پرداخت اجاره در توان کارگران نیست.

روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نقل از ایمنا، «عبدالوهاب سهل‌آبادی» امروز _یکشنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در سی‌وسومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید همزمان با «روز جهانی کار و کارگر» اظهار کرد: امیدواریم مسئولان و کارفرمایان از کارگران حمایت کنند تا حق این قشر زحمت کش جامعه ادا شود.

وی افزود: درست است امسال چندین درصد به حقوق کارگران اضافه شده اما به حدی گرانی به جامعه کارگری تحمیل شده که افزایش حقوق، مشکلات معیشتی کارگران را جبران نخواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: امروز هم‌رزمان و سنگرنشینان جبهه اقتصاد از باب مسکن دچار مشکل هستند، اجاره خانه‌ها به حدی بالا رفته که پرداخت اجاره در توان کارگران نیست.

سهل‌آبادی اضافه کرد: درحال‌حاضر بسیاری از مصالح ساحتمانی در استان اصفهان تولید می‌شود، باید برنامه‌ریزی شود تا در کنار شهرک‌های صنعتی و مکان‌هایی که زمین وجود دارد با کمک وزارت راه و شهرسازی، کارفرمایان و دولت مشکل مسکن کارگران را رفع کنیم.

وی گفت: وضعیت درمان برای کارگران بسیار نامناسب است. امروز اگر کارگران عارضه قلبی، پیوند کلیه و یا درمان دهان و دندان داشته باشد باید مسیرهای زیادی را برای درمان طی کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: از آنجا که با افزایش حقوق کارگران، تأمین اجتماعی درآمد بیشتری کسب می‌کند، دولت از طریق مالیات بر حقوق درآمد زیادی کسب خواهد کرد. به همین دلیل باید برای رفاه روحی و روانی کارگران اقدام شود؛ زیرا آن چیز که برای درمان حرف اول را می‌زند پول است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه کارگران در ایران محجوب‌ترین هستند، تصریح کرد: اکنون کارگران ایرانی همراه هستند و وفاق خوبی میان کارگران و کارفرمایان در استان و کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال سال دانش‌بنیان و فکر است. رهبر معظم انقلاب فرمودند این نیست که همه شرکت‌ها دانش‌بنیان شوند، بلکه باید دانش‌بنیان‌ها را تأمین کرد که یکی از این اقدامات دفاع و حمایت از کارگران است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم که کمیته‌های سه جانبه گرایی تشکیل شود، زیرا سال‌ها است که تنها نام این کمیته برده می‌شود.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر کارگر نباشد، سرمایه و تکنولوژی نیز کارگشا نیست و این کارگران هستند که سرمایه و تکنولوژی را حفظ کردند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=38569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.