• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
16

پیام تبریک دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران به مناسبت روز خبرنگار

  • کد خبر : 31069
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
پیام تبریک دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران به مناسبت روز خبرنگار

اصحاب رسانه، هواداران دانایی و روشنگری اند همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده های با عظمت سوگند نمی خورد. خبیر” نامی از نام های خداوند است. “فخر رازی” از آن به “آگاه کننده” تعبیر و غزالی آن را “عالم به پوشیده ها” تفسیر می کند. خداوند در […]

اصحاب رسانه، هواداران دانایی و روشنگری اند همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده های با عظمت سوگند نمی خورد.
خبیر” نامی از نام های خداوند است. “فخر رازی” از آن به “آگاه کننده” تعبیر و غزالی آن را “عالم به پوشیده ها” تفسیر می کند.
خداوند در قرآن ۴۵ بار به نام “خبیر” از خود یاد کرده است. “خبیر” یعنی آگاه از دقایق و جزئیات اشیاء و انسان ها و “خبرنگار” وارث چنین نام بلندی است.
خبرنگاری، شغل شرافتمندانه‌ای است كه رسالت بزرگی را بر دوش خبرنگاران می‌گذارد. این گروه كه تمام همتشان ارتقای اطلاعات در جوامع است، نمی‌گذارند جامعه در بی‌خبری بماند و با رشد آگاهی مردم، باعث تسریع حركت قافله انسانی به سوی قله‌های دانش و علم و در نتیجه پیشرفت و سعادت می‌شود.
خبرنگاری حرفه و شغل نیست بلکه فراتر از آن نوعی رسالت و گونه ای هدایت و مدیریت خواست ها و نیازهای جامعه است.
اهالی رسانه رسالتی دارند که تنها با شوق آگاهی میتوانند نویدبخش انجام آن باشند و خبرنگار و قلمش در اوج این شوق است. اصولا هر شغلی که با افزایش آگاهی در ارتباط است شغل بزرگی است، اما به همین میزان صداقت و تعهد می‌طلبد. از این گفته باب شیفر روزنامه‌نگار گاردین که خبرنگاری بهترین راه برای خدمت به مردم و تاثیرگذاری روی جامعه است، به راحتی نمی‌توان گذشت؛ چرا که خبرنگاران می‌توانند مرزبانان آزادی، عدالت و حقوق
بیان واقعیات مسائل جامعه در تمام حوزه ها، رسالتی است که بر دوش هر خبرنگار و نویسنده ی خبری سنگینی میکند. درواقع تعهدی نسبت به آنچه وظیفه دارند.
به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ جامعه کار و تولید ضمن تبریک این روز به کلیه خبرنگاران عزیز و شریف ایران اسلامی ،امیدوارم همانند همیشه با ایمان قلبی و وجدان شغلی به دور از افت این روز های بنگاه های خبرپراکنی استعماری که همانا خبرسازی همرا با شایعات بر پایه دروغ سازی است رسالت خویش را به خصوص در برابر جامعه کار و تولید کشور به انجام رسانید.
چرا که تلاشگران عرصه تولید جهادگران خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی به خصوص در شرایط سخت تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا هستند و بازتاب تلاش های این قشر از جامعه میتواند در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی که میراث خون شهدا است نقش به سزایی ایفا نماید.
با ارزوی موفقیت
سید محمد رضا مرتضوی
دبیر کل خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=31069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.