• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

پس از سه سال تعطیلی کارخانه قند ورامین دوباره راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 15792
  • ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۵:۵۴
پس از سه سال تعطیلی کارخانه قند ورامین دوباره راه‌اندازی شد

به گزارش  ایرنا از گمرک، افشار فتح اللهی با اشاره به این که طراحی اولیه کارخانه قند ورامین بر پایه تصفیه شکر خام وارداتی بوده است، گفت: در سالهای اخیر به دلیل اعمال سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی داخلی، این واحد تولیدی مانند کارخانجات مشابه سراسر کشور با محدودیت واردات مواد اولیه مواجه […]

به گزارش  ایرنا از گمرک، افشار فتح اللهی با اشاره به این که طراحی اولیه کارخانه قند ورامین بر پایه تصفیه شکر خام وارداتی بوده است، گفت: در سالهای اخیر به دلیل اعمال سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی داخلی، این واحد تولیدی مانند کارخانجات مشابه سراسر کشور با محدودیت واردات مواد اولیه مواجه و در نهایت با تعطیلی موقت مواجه شد.
این مسئول افزود:‌ علت اصلی در بازگشت کارخانه قند ورامین هماهنگی و همراهی مجموعه های مختلف کشور به ویژه گمرک است که توانستیم در گام نخست، مجوز واردات ۴۰ هزار تن شکر خام را برای این شرکت بگیریم و این روند با همین تناسب ادامه یابد و در قبال آن کارخانه نیز تضمین هایی به گمرک داد که عین محصول فرآوری شده را بدون عرضه در داخل، صادر کند.
وی درباره بازار صادراتی این محصول نیز گفت: از آنجا که شکر تولیدی کشور کیفیت مناسبی دارد، از بازارهای خوبی در منطقه برخوردار است، بنابراین به راحتی می توان از ظرفیت واحدهای این چنینی صنعتی ایجاد شده در کشور، برای صدور محصول و ارزآوری استفاده کرد.
فتح اللهی مقاصد محصولات این کارخانه را کشورهای منطقه و همسایه اعلام کرد و گفت: تجهیزات و دانش موجود در ایران زمینه تولید شکر با کیفیت را ایجاد کرده است و حالا کشورهای مختلفی متقاضی شکر ایرانی هستند.
معاون سازمان صنعت، معدن تجارت استان تهران از مزایای راه اندازی مجدد کارخانه قند ورامین را بازگشت و مشغول به کار ۱۷۶ نفر از پرسنل آن در مرحله نخست عنوان و ابراز امیدواری کرد ظرف هفته های آینده با وارد مدار شدن همه خطوط تولید بقیه نیروهای جدا شده کارخانه و تا ۳۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند.
ظرفیت واقعی کارخانه قند ورامین ۴۵۰ تن در روز است که در گام نخست ۳۰۰ تن محصول در روز تولید می شود.
به گزارش ایرنا، تصفیه خانه قند ورامین که در سال ۱۳۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، از مهمترین کارخانه های تولیدی استان تهران است که به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تعطیل شد.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.