• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی یکپارچه شد

  • کد خبر : 31566
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی یکپارچه شد

دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در سایت بهین یاب راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای هدایت منابع در جهت تحقق اهداف صادراتی […]

دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در سایت بهین یاب راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای هدایت منابع در جهت تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی – صادراتی برای صادارت محصولات اولویت دار به کشورهای هدف، سامانه یکپارچه  اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل طرف قرار داد در سایت www.behinyab.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد.

بنابراین متقاضیان استفاده از تسهیلات می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا درخواست آنها به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و پس از تایید به یکی از بانک‌های عامل (پارسیان، توسعه صادرات ایران، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات ایران و بانک مشترک ایران و ونزوئلا)  جهت تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال شود.

لازم به ذکر است، منابع در نظر گرفته شده برای تسهیلات بسته یاد شده از منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال است که با لحاظ کردن سهم آورده بانک‌ها به همین میزان، کل منابع ایجادی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

همچنین طبق اعلام دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، میزان پرداختی بانک‌های عامل از منابع بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی تاکنون به شرح زیر است:

 

بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی برای تامین مالی و تشویق و حمایت از صادرات، توسط معاون اول رئیس جمهور در بهمن ماه پارسال ابلاغ شد.

در این میان پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران “توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری کشور با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و همچنین مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا” دو شاخص مهم تدوین بسته حمایتی سال ۱۳۹۹ است و این بسته با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین صادرات به ۱۵ کشور همسایه و اعضای اتحادیه اوراسیا تدوین شده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=31566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.