• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
6
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت:

واحدهای تولیدی به دنبال بازارهای جهانی برای عرضه محصولات خود باشند

  • کد خبر : 40334
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
واحدهای تولیدی به دنبال بازارهای جهانی برای عرضه محصولات خود باشند
نیاز امروز اقتصاد کشور این است که واحدهای تولیدی به دنبال ایجاد بازارهای جهانی برای عرضه محصولات خود باشند | اگر این مساله در بین ادارات حل نشود همچنان تنش هایی در صنعت و تولیدات صنعتی وجود خواهد داشت.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز امروز اقتصاد کشور این است که واحدهای تولیدی به دنبال ایجاد بازارهای جهانی برای عرضه محصولات خود باشند.

آرمان خالقی در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن، اظهار داشت: اگر مسیر بازارهای بین المللی به روی تولید کنندگان را باز نشود صنعتگران و تولیدکنندگان درگیر چالش و مشکلات با با خود می شوند که باعث می شود در بازار داخلی به یکدیگر آسیب وارد کنند.

وی با بیان اینکه صنعت و معدن باید از امور اداری دور باشد، بیان کرد:  اگر این مساله در بین ادارات حل نشود همچنان تنش هایی در صنعت و تولیدات صنعتی وجود خواهد داشت.

وی به موقعیت استراتژیک همدان در غرب کشور اشاره کرد و افزود: استان همدان ظرفیت های زیادی در حوزه صنعتی و معدنی دارد که می تواند هد اقتصادی غرب کشور باشد.

وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی همدان و مرز گسترده این استان با کشور عراق زمینه ساز تبادلات اقتصادی است که کی تواند گره گشای رشد صادراتی و تولید باشد.

خالقی با اشاره به اینکه کمبود ارز و منابع مالی قابل درک برای تولیدکنندگان است اما بروکراسی اداری نه، اذعان داشت: اصلاح ساختار دولت و ارکان اجرایی آن در بخش تولید و اقتصاد کشور باید به نحوی باشد که برون داد آن به نتیجه رسیاندپ‌کار را در کوتاهترین زمان ممکن توسط دستگاه های متولی سرمایه گذاری باشد.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: با این اقدام بهبود فضای کسب و کار انجام می شود و دولتی که کار را با سرعت بیشتر انجام دهد رضایت عمومی را جلب می کند.

خالقی افزود: شرایط امروز باعث شده رفتار بنگاه های اقتصادی ما انفعالی باشد چرا که از فردای خود خبر ندارند و نمی توانند آینده را پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه درگیر واکنش نشان دادن به مجمع الجزایر اداری هستیم، افزود: متاسفانه ما در کار تشکیلاتی خوب عمل نکرده ایم و همین مساله باعث شده در تربیت و آموزش نیروی انسانی جایگزین در امور اقتصادی لنگ بزنیم.

وی در پایان تاکید کرد: استان همدان ذخایر معدنی غنی دارد که می تواند گشایش بازار صادراتی در بخش معدن و فرآورده های معدنی باشد.

در ادامه نیز رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان گفت: اولین بار در همدان استاندارد کنتورهای هوشمند تولید و توزیع شد که با این اقدام برای کنتورهای هوشمند آب مشکلی وجود ندارد.

علیرضا زارعی افزود: صنعت پایه گذار تمام کارها در دنیا است و می تواند مقابل اقتصاد مسموم را بگیرد، این صنعت است که اشتغال ایجاد می کند و در عین حال این صنعت است که باید برای گرفتن تسهیلات در به در بانک ها شود.

وی گفت: از دستگاه های اجرایی ۴۰ میلیارد تومان طلب داریم که هنوز پرداخت نشده است.

زارعی همچنین با بیان اینکه استان همدان سال گذشته نیاز استان کرمانشاه به کنتورهای هوشمند را برطرف کرد، اذعان داشت: در این راستا کرمانشاه باید ۸ میلیارد تومان پرداخت می کرد که متاسفانه تنها در حال حاضر ۴ میلیارد آن انجام شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن در پایان تاکید کرد: وضعیت اقتصادی امروز و جیب خالی تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه نیازمند تصویب قانونی است مبنی بر اینکه ادارات تا مصوبه و بودجه نداشتند از تولید کننده جنس نخرند چرا که بدهی دستگاه های اجرایی بر شانه واحدهای تولیدی بار مضاعفی است.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی، صنعتگران برتر و کارمندان نمونه در دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت و معدن تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=40334
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : http://www.hamedanpress.ir/
  • 256 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.