• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
5

«نوسازی» سیاست‌های نوین می‌خواهد

  • کد خبر : 19881
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
«نوسازی» سیاست‌های نوین می‌خواهد

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران درباره تسهیلات رفع فرسودگی به «گسترش صنعت» گفت: تسهیلات موجود شاید کمک کند که صنایع مدتی نفس بکشند اما در درازمدت این تسهیلات بخش تولید را فلج می‌کند. سال گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی مشکل فرسودگی و سرمایه در گردش داشتند اما این تسهیلات مورد […]

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران درباره تسهیلات رفع فرسودگی به «گسترش صنعت» گفت: تسهیلات موجود شاید کمک کند که صنایع مدتی نفس بکشند اما در درازمدت این تسهیلات بخش تولید را فلج می‌کند. سال گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی مشکل فرسودگی و سرمایه در گردش داشتند اما این تسهیلات مورد استقبال قرار نگرفت. این موضوع به سادگی نشان می‌دهد که تسهیلات موجود کارکرد کافی برای بخش صنعت ندارد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه در موارد بسیاری کارخانه‌ها برای رفع فرسودگی باید ماشین‌آلات وارد کنند، گفت: این موضوع دو مشکل را برای صنایع ایجاد می‌کند؛ نخست به واردات و تحریم‌ها مربوط می‌شود و دوم با بحران‌هایی که در وضعیت ارزی کشور وجود دارد. سهل‌آبادی افزود: شرایط تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که واحدهای تولیدی بتوانند از آنها بهره بگیرند. در شرایطی که عمده واحدهای صنعتی کشور به سرمایه نیاز دارند اما تسهیلات نمی‌گیرند، یعنی شرایط بازپرداخت برای واحدهای صنعتی مناسب نیست. دولت باید تلاش کند تا شرایط بازپرداخت را تسهیل کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر جلوی فرسودگی گرفته نشود، کارخانه‌های بیشتری تعطیل خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته کارخانه‌هایی مانند ارج و آزمایش تجربه تلخ فرسودگی را به نمایش گذاشت. امسال اگر دولت قصد دارد این تجربه‌ها تکرار نشود باید شرایط را مبتنی‌بر واقعیت‌های بخش تولید تنظیم کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.