• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
10

ممنوعیت تبلیغ ۳۶ قلم کالاهای آسیب رسان سلامت+ فهرست / زور صنعت غذا اینبار هم به وزارت بهداشت نرسید

  • کد خبر : 22342
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
ممنوعیت تبلیغ ۳۶ قلم کالاهای آسیب رسان سلامت+ فهرست / زور صنعت غذا اینبار هم به وزارت بهداشت نرسید

سخنگوی سازمان غذا و دارو از بازنگری در فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان سلامت و همچنین نامه‌نگاری وزیر بهداشت جهت ممنوع شدن تبلیغ این اقلام خبر داد. دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسوولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان استاندارد، فهرست […]

سخنگوی سازمان غذا و دارو از بازنگری در فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان سلامت و همچنین نامه‌نگاری وزیر بهداشت جهت ممنوع شدن تبلیغ این اقلام خبر داد.
دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسوولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت بازنگری و اولویت‌بندی شد.
وی افزود: به این ترتیب ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب‌رسان سلامت شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت اول، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت‌ دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.
جهانپور با اشاره به ماده ۴۸ قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده ۷ احکام دایمی برنامه‌های توسعه، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دکتر صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری – رییس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه‌ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که مسوولان مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب‌رسان سلامت اقدام کنند.
برای مشاهده این ۳۶ قلم کالا و اقدامات آسیب‌رسان سلامت اینجا را کلیک کنید.
گفتنی است دست اندرکاران صنایع غذایی سالهاست در تلاش هستند تا مسوولان وزارت بهداشت و سایر تصمیم گیران در این زمینه برای شناسایی درست و دقیق کالاهای آسیب رسان توجیه نمایند اما به نظر می رسد همه این تلاشها بی فایده بوده است و اینبار نیز وزارت بهداشت توانست موضع خود را به اهالی صنعت غذا تحمیل کند.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.