• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

مقام صنفی: ادغام قطعه سازان نیازمند انجام کار فرهنگی است

  • کد خبر : 15628
  • ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۶:۴۹
مقام صنفی: ادغام قطعه سازان نیازمند انجام کار فرهنگی است

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: ادغام قطعه سازان ایرانی برای انجام کار مشترک، نیازمند فراهم شدن زیرساخت های زیادی است که مهمترین آن زیرساخت فرهنگی است. «محمدرضا نجفی منش» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکثر قطعه سازان ترجیح می دهند کسب و کار کوچکی برای […]

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: ادغام قطعه سازان ایرانی برای انجام کار مشترک، نیازمند فراهم شدن زیرساخت های زیادی است که مهمترین آن زیرساخت فرهنگی است.

«محمدرضا نجفی منش» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکثر قطعه سازان ترجیح می دهند کسب و کار کوچکی برای خود داشته و به فعالیت بپردازند و روحیه کار دستجمعی و گروهی در آنان ضعیف است.
این مقام صنفی با تاکید بر اینکه انتفاع اصلی در اجرای کار گروهی است، تصریح کرد: برای تحقق موضوع ادغام قطعه سازان باید کار فرهنگی انجام دهیم.
نجفی منش تصریح کرد: تجارب جهانی نیز نشان داده موضوعاتی نظیر تحقیق و توسعه (R&D) که سهم مهمی در رشد و ارتقای شرکت ها دارند، در شرکت های بزرگ شکل بهتری دارد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: قطعه سازان ایرانی اگر بخواهند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، چاره ای جز تجمیع ندارند، زیرا مقیاس و اندازه آنها در حد صادراتی شدن نیست و باید با هم ادغام شوند تا قدرت رقابتشان افزایش یابد.

** تعرفه خودروهای هیبریدی
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور همچنین در خصوص افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی در ابلاغیه جدید معاون اول رئیس جمهوری، یادآوری کرد: از اتخاذ این سیاست حمایت می کنم، زیرا مصرف سوخت خودروهای هیبریدی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی بالاست.
وی تصریح کرد: پایین بودن تعرفه ورودی این خودروها در سال های گذشته، ضمن کاهش درآمدهای دولت، در کاهش آلودگی هوا نیز دستاوردی به دنبال نداشته است.
به گزارش ایرنا، دهم دی ماه گذشته معاون اول رییس جمهوری دستورالعمل جدید واردات خودرو را که در هیات وزیران تصویب شده بود، ابلاغ کرد.
در تبصره ۱ دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی توسط هیات وزیران تعیین می شود و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی با تصویب هیات وزیران مشمول حقوق ورودی است.
پیشتر مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی مربوط به آن دسته از خودروهایی است که از موتورهای با حجم بالای ۱۵۰۰ سی سی استفاده می کنند.
«امیرحسین قناتی» افزود: این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای فسیلی استفاده می کنند.
به گفته وی، این موتورها بیشتر توان خود را از طریق سوخت فسیلی تامین می کنند و فقط در سرعت های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می شود.
قناتی خاطرنشان کرد: این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می شوند و تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.