• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
3

مقام صنفی: ادغام قطعه سازان بر توان حضور در بازارهای جهانی می افزاید

  • کد خبر : 14988
  • ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۳
مقام صنفی: ادغام قطعه سازان بر توان حضور در بازارهای جهانی می افزاید

«محمدرضا نجفی منش» امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حضور مقتدرانه در بازارهای بزرگ بین المللی از ادغام شرکت های کوچک می گذرد که یکی از مهمترین برنامه های آینده این انجمن است. نجفی منش ادامه داد: بر پایه برآوردهای اولیه، امکان ادغام بیش از یک هزار و ۵۰۰ قطعه ساز وجود […]

«محمدرضا نجفی منش» امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حضور مقتدرانه در بازارهای بزرگ بین المللی از ادغام شرکت های کوچک می گذرد که یکی از مهمترین برنامه های آینده این انجمن است.
نجفی منش ادامه داد: بر پایه برآوردهای اولیه، امکان ادغام بیش از یک هزار و ۵۰۰ قطعه ساز وجود دارد اما انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور باید کار علمی و پژوهشی انجام دهد تا چگونگی ادغام آنها ارزیابی شود.
وی یادآوری کرد: امروز بسیاری قطعه سازان حاضرند قطعه کوچکی را در مجموعه ای بزرگ تولید کنند که این مساله نقصی برای این صنعت است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: قطعه سازان ایرانی اگر بخواهند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، چاره ای جز تجمیع ندارند، زیرا مقیاس و اندازه آنها در حد صادراتی شدن نیست و باید با هم ادغام شوند تا قدرت رقابتشان افزایش یابد.

** ادامه حیات قطعه سازان مشروط به مشارکت در قراردادهای جدید خودرویی پسابرجامی
رییس جدید انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: مشارکت بیشتر قطعه سازان ایرانی در قراردادهای جدید خودرویی پسابرجامی، یک خواسته بحق است تا بتوانند به تولید و حیات خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: اعلام افزایش داخل سازی خودروهای تولیدی رنوپارس تا ۸۰ درصد، آغاز ساخت خودرو پژو۳۰۱ با ۵۴ درصد داخلی سازی و همچنین داخلی سازی ۵۰ درصدی پژو ۲۰۰۸ تا اردیبهشت ماه آینده، همگی برای قطعه سازان داخلی فرصت های ارتقای تولید و همچنین در اختیار گرفتن بخشی از بازار بین المللی این شرکت ها را فراهم می آورد.
نجفی منش با اشاره به جلسه هفته گذشته با مدیرعامل رنو پارس، اضافه کرد: این مسوول اعلام کرده است به شرط رقابت قیمتی برای پیوند دادن قطعه سازان ایرانی به بازارهای بین المللی آمادگی دارد.
وی تصریح کرد: این توانمندی در قطعه سازان ایرانی وجود دارد که امروز چنین مواردی را درخواست داریم، نمونه آن خودرو تندر۹۰ است که ۶۰ درصد آن داخلی سازی شده و در حال حرکت به سمت داخلی سازی ۸۰ درصد است و خودرویی کیفی و مورد اقبال عامه مردم در بازار به شمار می رود.
این مقام صنفی برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو در ماه آینده را فرصتی برای مذاکره قطعه سازان ایرانی با شرکت های رنو، سیتروئن، فولکس واگن و… دانست.
دیروز با رای اعضای منتخب هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور، نجفی منش به عنوان رییس، «مهدی مطلب زاده» به عنوان نایب رییس، «آرش محبی نژاد» به عنوان دبیر و «سعید صبوری» به عنوان خزانه دار این انجمن معرفی شدند.
پیش از این نیز خانم «طرلان افشار» به عنوان بازرس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان انتخاب شده بود.
پیش از این بیست و پنجم آذرماه با حضور انجمن های استانی و جمعی از تولیدکنندگان قطعات خودرو کشور انتخابات هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور در مجمع عادی برگزار و اعضای هیات مدیره انتخاب شده بودند.
انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور نخستین انجمن صنایع همگن کشوری است که با تایید کمیسیون اصلی تشکل های تخصصی صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت رسمی شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.