• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
11

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: نبود نظارت قبل و بعد از ثبت سفارش کالا، شرایط احتکار را فراهم می آورد

  • کد خبر : 20791
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: نبود نظارت قبل و بعد از ثبت سفارش کالا، شرایط احتکار را فراهم می آورد

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع طرح مبارزه با احتکار و گران فروشی و با حضور بیژن پناهی زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روانه آنتن شد. بیژن پناهی زاده در آغاز به تعریف احتکار پرداخت و گفت: پنهان کردن ارزاق و لوازم مورد مصرف مردم به منظور کسب سود […]

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع طرح مبارزه با احتکار و گران فروشی و با حضور بیژن پناهی زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روانه آنتن شد.

بیژن پناهی زاده در آغاز به تعریف احتکار پرداخت و گفت: پنهان کردن ارزاق و لوازم مورد مصرف مردم به منظور کسب سود بیشتر، به صورت انبوه را احتکار می نامند که این احتکار جرم محسوب می شود. البته موضوع انبارداری متفاوت با احتکار است، زیرا فروشگاه های بزرگ معمولا به منظور تامین نیاز مشتریان و فروش، معمولا اجناس را در محلی مشخص قرار می دهند که البته اینها نیز باید موجودی شان مشخص باشد. بنابراین فرق احتکار با انبارداری این است که انبارداری برای تامین نیاز فروشگاه بخاطر تسریع در عرضه است.

وی افزود: انباردارها نیز حتما باید موجودی شان را در پنجم هر ماه اطلاع دهند و هر ماه ورودی و خروجی انبارها بررسی می شود و این ورودی و خروجی نباید اختلافی با هم داشته باشند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: مشکل از آنجا اتفاق می افتد که نظارتی را قبل و پس از ثبت سفارش کالاها و لوازم انجام نمی دهیم. ضمن اینکه ترخیص اجناس تا محل عرضه، رصد مستقیم نمی شود. در این شرایط، عده ای سودجو، کالاهایی که مردم نیاز دارند انبار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز در مواجه به احتکار کنندگان وظایفی دارند، عنوان کرد: مردم نباید فشار اقتصادی به خودشان را تسهیل کنند. وقتی آنها احساس می کنند قیمت یک کالا افزایش می یابد، بیشتر آن را خرید می کنند و این تقاضا باعث افزایش قیمت می شود که این موضوع را در ارز و سکه شاهد بودیم.

پناهی زاده بیان کرد: برخی می خواهند از مابه التفاوت نرخ کالاها سود کنند و به همین جهت تقاضای کاذب ایجاد می کنند تا سود افزایش پیدا کند. در این شرایط باید مراکزی وجود داشته باشد که این کار را رصد کنند اما متاسفانه به جز وزارت صنعت و گمرک و بانک مرکزی، دستگاه مستقلی برای رصد این موضوع وجود ندارد. بنابراین یکی از مهمترین معضلات ما عدم نظارت بر سفارش، گمرک و بخش توزیع اجناس است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.