• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد: افزایش قیمت خودرو گریز ناپذیر است/نباید تابع بازار باشیم

  • کد خبر : 22562
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد: افزایش قیمت خودرو گریز ناپذیر است/نباید تابع بازار باشیم

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در واکنش به اخبار منتشر شده راجع به تغییر در قیمت خودروی داخلی در کارخانه گفت: قیمت خودرو به نسبت افزایش قیمت هایی که به این صنعت تحمیل شده مانند افزایش قیمت مواد اولیه و تامین قطعات باید تعدیل شود.   قائم مقام دبیرکل […]

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در واکنش به اخبار منتشر شده راجع به تغییر در قیمت خودروی داخلی در کارخانه گفت: قیمت خودرو به نسبت افزایش قیمت هایی که به این صنعت تحمیل شده مانند افزایش قیمت مواد اولیه و تامین قطعات باید تعدیل شود.

 

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که قیمت خودرو باید به نسبت درصد اثر گذاری قیمت دلار در هر کدام از قطعات خودرو تغییر داشته باشد، افزود: افزایش قیمت خودرو گریز ناپذیر است و باید نسبت به آن تصمیمی گرفته شود چون تمام عوامل تولید با افزایش قیمت همراه بوده است.

 

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که اگر قیمت خودروی داخلی متاثر از بازار باشد یعنی ما تابع بازار خواهیم بود و تاکید کرد: در این صورت سوداگران بازار موجب ایجاد نوسان در خواهند شد و ما در آینده تلاطم در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود زیرا دلالان از موقعیت استفاده خواهند کرد و قیمت ها را افزایش خواهند داد.

 

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با یادآوری تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر اینکه قیمت خودروی داخلی ۵ درصد از حاشیه بازار کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگرچه این خبر تکذیب شده است اما اگر زمانی در خصوص قیمت خودرو تاثیرپذیری از بازار مد نظر باشد قطعا امکان سو استفاده در این بازار فراهم می شود پس کلا این مساله باید از ذهن تصمیم گیران خارج شود.

 

خالقی تاکید کرد: با این وجود باید در خصوص خودروی داخلی قیمت گذاری واقعی و درست انجام شود و اگر خودرو ساز بتواند با قیمت واقعی خودرو را بدهد که قطعه ساز زیان نکند این نوع عرضه فاصله قیمت واقعی و قیمت بازار را تعدیل می کند.

 

وی با اشاره به این که امروز خودرو ساز توانایی تامین تقاضای بازار را ندارد و بازار هم تشنه خرید از خود رو ساز است، یادآور شد: پس با توجه به مشکلات جاری قیمت خودرو باید مورد بازبینی قرار گیرد تا قیمت واقعی شود.

 

خالقی تصریح کرد: اگر قیمت خودروی داخلی واقعی شود بازار تنها در دست دلال خواهد بود و مصرف کننده و کارخانه با هم مواجه می شوند و امروز ما در شرایط عادی نیستیم که قیمت خودرو سازی را زیاد نکنیم و تسلیم بازاری شویم که قیمت های آن غیر طبیعی است.

 

یادآور می شود، امروز روزنامه ایران در خبری اعلام کرده بود که وزارت صنعت تصمیم به رشد قیمت خودروی داخلی به میزان ۵ درصد زیر حاشیه بازار گرفته است که این خبر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.