• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: قیمت تمام شده خودرو قطعا گران می شود

  • کد خبر : 22338
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: قیمت تمام شده خودرو قطعا گران می شود

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص بازار خودروی داخلی بعد از اعمال تحریم های ۴ نوامبر آمریکا علیه ایران، گفت: یکی از اهداف فاز دوم تحریم های آمریکا علیه ایران تحت تاثیر قرار دادن بازار خودروهاست. خودروها بعد از ۴ نوامبر، شمول بیشتری یافته است زیرا در این […]

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص بازار خودروی داخلی بعد از اعمال تحریم های ۴ نوامبر آمریکا علیه ایران، گفت: یکی از اهداف فاز دوم تحریم های آمریکا علیه ایران تحت تاثیر قرار دادن بازار خودروهاست. خودروها بعد از ۴ نوامبر، شمول بیشتری یافته است زیرا در این تحریم ها موارد حمل و نقل نیز محدود شده است.

 

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این که شرکت های خودروساز بزرگ خارجی نیز اعلام کرده اند که امکان ادامه همکاری با ایران را ندارند و این مساله نیز بر سختی های بازار خودرو افزوده است، خاطرنشان کرد: شرایط جدید برای واحدهای تولیدی خودرو مشکل ایجاد کرده و باعث کاهش سرعت نوآوری و عرضه خودروهای جدید شده که این امرماحصل تحریم هاست.

 

وی مشکل اصلی خودروسازهای داخلی در ایام تحریم ها را تامین برخی قطعات دانست و افزود: در این صورت یا باید تولید کننده داخلی قطعات جایگزین تامین کنندگان قبلی شود یا قطعات را از تولید کنندگانی که امکان دور زدن تحریم را دارند خریداری کنند که در هر دو صورت تامین قطعات خودرو دشوارتر می شود و هزینه ها افزایش می یابد.

 

«خالقی» یادآور شد: تولید کنندگان داخلی قطعات از آنجایی که بخشی از مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می کنند این روزها با افزایش قیمت مواجه هستند و همین امر باعث می شود خرید قطعات تولید خودرو از تولیدکنندگان داخلی نیز با افزایش قیمت روبرو شود.

 

وی با اظهار این که با وجود شرایط فوق قطعات تولید خودرو با محدودیت و افزایش هزینه همراه شده است، عنوان کرد: از این رو خودرو در فاز اول تحریم ها برای مصرف کنندگان داخلی گران تر شد و انتظار آن می رود که در این فاز جدید تحریم ها نیز قیمت آن افزایش یابد.

 

«خالقی» با تاکید بر این نکته که در فاز اول تحریم ها قیمت خودروهای داخلی در کارخانه ها افزایش نیافت و در بازار با گرانی مواجه شده بود، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز تنها در بازار داخلی تاثیر گذاشته است و خودروسازان افزایش قیمت آن چنانی نداشته اند اما در این فاز به نظر می رسد خودرو سازان نیز به افزایش قیمت تمام شده کارخانه برای خودرو می اندیشند.

 

«قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران» گفت: در آینده ای نه چندان دور شاهد گران تر شدن قیمت خودرو در کارخانه های داخلی خواهیم بود که میزان این گران شدن مشخص نیست و باید منتظر آنالیز مسئولان بود و دید که در نهایت چه میزان افزایش قیمت خودرو در کارخانه را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.