• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها در سال جاری

  • کد خبر : 15109
  • ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۷:۲۳
فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها در سال جاری

به گزارش بازنیوز، مسعود کرباسیان در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر افزود: در مورد واگذاری بنگاه‌های متعلق به بانک‌ها، یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و عدم وجود خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک‌ها این بنگاه‌ها را با همین […]

به گزارش بازنیوز، مسعود کرباسیان در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر افزود: در مورد واگذاری بنگاه‌های متعلق به بانک‌ها، یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و عدم وجود خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک‌ها این بنگاه‌ها را با همین میزان بازدهی ناچیز، تحت تملک نگه دارند یا آنها را بفروشند و پولش را در اقتصاد به گردش دربیاورند؟ وی گفت: پاسخ ما به این سوال مثبت است، زیرا ما مطابق وظیفه قانونی، اعتقاد داریم که خصوصی سازی در راستای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی، باید انجام شود، لذا قطعا با سرعت بیشتری موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

کرباسیان با تاکید بر اینکه خود را متعهد به خصوصی سازی شرکت های دولتی می‌داند، اظهار داشت: در همین راستا هم بود که هفته گذشته، خودم پیش قدم شدم و با پیشنهاد به هیات دولت مصوبه واگذاری بیمه آسیا، البرز و دانا را گرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تایید برخی گلایه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان شرکت کننده در جلسه، با بیان اینکه مطابق قانون، ۶۰ درصد درآمد فروش نفت، خارج از اختیار دولت بوده و اینکه تحقق حدود ۷۰ درصد درآمدهای دولت بر عهده وزارت اقتصاد است، افزود: با وجود همه تنگناها و محدودیت ها، خودتان شاهد هستید که تا به حال نه یک ساعت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان عقب افتاده و نه تاخیری در واریز یارانه‌ها رخ داده است.

کرباسیان با بیان اینکه برای وصول کامل بخشی از درآمدهای وزارت  اقتصاد ناگزیر تا روزهای پایانی نیمه دوم سال باید صبر کرد، افزود: با این وجود در سال جاری تاکنون شاهد نارضایتی پیمانکاران بابت طلب از دولت نبوده‌ایم و یا در مورد پرداخت بهای گندم به کشاورزان، دولت تنها دو هفته تاخیر داشت.

وی در باره بخش دیگری از سخنان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار اوراق خزانه و اوراق مشارکت نیز اظهار داشت: اوراق خزانه و مشارکت را ما با سود ۱۷.۵ درصد عرضه کرده‌ایم و خودمان هم با نرخ ۱۷ درصد در بازار ثانویه داریم، آنها را به پول نقد تبدیل می‌کنیم و بنابراین از نظر ما، جای نگرانی از این محل وجود ندارد، زیرا دولت آنقدر توان دارد که بلافاصله اوراق را به پول نقد تبدیل کند.

وزیر اقتصاد در ادامه، در مورد مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با فایناس نیز گفت: ما وظیفه خود در مورد زمینه دسترسی به منابع ارزان قیمت خارجی را به خوبی ایفا کرده ایم و تاکید هم داریم که این منابع باید صرف کالاهای سرمایه ای و انتقال فناوری شود و امیدواریم که بخش های مختلف خصوصی و دولتی با سرعت بیشتری زمینه جذب این منابع را فراهم سازند.

وی امضای دو موافقتنامه با جمهوری چک و مجارستان طی دو هفته گذشته را نشان دیگری از فضای امید بخش موجود به رغم همه تنگناها و برخی فضا سازی ها خواند.

نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای جلسه طی سخنانی، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص موضوعاتی چون مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، درخواست معافیت مالیاتی برای برخی مناطق محروم، راه اندازی و تقویت مناطق آزاد تجاری، بنگاه داری بانک ها و دشواری دریافت تسهیلات و مشکلات دریافت کنندگان وام های خرد برای ضمانت وام درخواستی، اثر افزایش احتمالی قیمت بنزین بر تورم مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.