• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
12

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: قوه قضاییه حامی تولید

  • کد خبر : 22552
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: قوه قضاییه حامی تولید

آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره نامه‌نگاری‌های خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با دادگستری کل کشور به صمت گفت: نیازهایی وجود داشت که برای رفع آنها باید دستوری از قوه قضاییه صادر می‌شد. متاسفانه بعد از اینکه اقدامات بسیاری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام می‌شد، برخی […]

آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره نامه‌نگاری‌های خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با دادگستری کل کشور به صمت گفت: نیازهایی وجود داشت که برای رفع آنها باید دستوری از قوه قضاییه صادر می‌شد. متاسفانه بعد از اینکه اقدامات بسیاری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام می‌شد، برخی بانک و سازمان‌ها از مصوبه‌های این ستاد تمکین نمی‌کردند. این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان به اجرای مصوبه‌ها امیدوار و برای آنها زمان گذاشته بودند. به عبارت دیگر، زمانی که مصوبه‌ای اجرا نمی‌شد علاوه‌بر اینکه مشکل همچنان پابرجا می‌ماند زمان بسیاری هم گرفته می‌شد. بر این اساس، توضیحاتی به قوه قضاییه داده شد تا مشکلات پیش‌آمده برطرف شود. خالقی با اشاره به اینکه ستاد رفع موانع تولید پیش از این نامه درخواست و خواهش می‌کرد اما اکنون این‌طور نخواهد شد، توضیح داد: مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با خواهش و درخواست، گاهی اجرا می‌شد و گاهی هم اجرا نمی‌شد. با این حال، اکنون با انتشار نامه دادگستری کل کشور شرایط تغییر خواهد کرد و بانک‌ها و سازمان‌ها موظف می‌شوند که مصوبه‌ها را اجرایی کنند. این عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این روزها از دادستان‌های استانی اخبار امیدوارکننده‌ای می‌شنویم، توضیح داد: خوشبختانه دادستانی‌های استانی پس از این نامه برخی از فرآیندها را اصلاح کرده‌اند و در همین مدت چند روزه تاثیراتی در این زمینه دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه تشکیل ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه از دیگر اقدامات این قوه است، افزود: قوه قضاییه بیشترین تخصص را در بحث‌های مرتبط با این حوزه دارد و طبیعی است که تا پیش از این به بحث‌های اقتصادی ورود چندانی نداشته است. اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور قوه قضاییه ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد و معاون پیشگیری از وقوع جرم به عنوان دبیر این ستاد معرفی شد. از جمله مزیت‌های تشکیل چنین ستادی تسلط بیشتر قوه قضاییه بر بحث‌های اقتصادی و تولیدی خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا سیاست‌گذاران و فعالان اقتصادی با قوه قضاییه به زبان مشترک برسند. طبیعی است که در حالت کلان این اقدامات تاثیر مناسبی بر شرایط اقتصادی و تولیدی کشور خواهد داشت. خالقی با اشاره به اینکه بخش تولید در کشور نیاز به حمایت‌های قوه قضاییه داشت، افزود: خوشبختانه امروز بخش اصلی اقتصاد ایران در مسیر حمایت‌های قوه قضاییه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در ادامه رشد مناسبی را تجربه کند. حمایت‌های قوه قضاییه می‌تواند جدی‌ترین پشتوانه تولید در کشور باشد. خالقی با بیان دو شیوه تخلف که شامل رفتاری در رد قانون و رفتاری در نادیده گرفتن قانون می‌شود، داریم، توضیح داد: در بسیاری از موارد قوانین موجود در کشور مشکلی ندارد و مشکل اصلی اجرا نشدن آنها است. به عبارتی، برخی افراد و سازمان‌ها تن به اجرای قوانین نمی‌دهند. چنین همکاری‌ها و نزدیکی‌هایی باعث می‌شود قوانین حمایتی در کشور نیز اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.