• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
14

صنعتگران نیازمند تنفس برای شروعی دوباره

  • کد خبر : 39165
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
صنعتگران نیازمند تنفس برای شروعی دوباره
سرعت عمل در پرداخت تسهیلات، افزایش سقف تسهیلات و حذف میانگین منابع برای تعین سقف پرداخت تسهیلات و بانک از درخواست‌های فعالان و صنعتگرانی است که درشرایط فعلی با موانع بسیاری در راه تولید روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ازجمله چالش‌های بزرگ این روزهای صنایع کشور، رونق تولید است. رونقی که اگر تحقق یابد گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور گشوده می‌شود و قطعاً به‌غیراز وجود شرایطی چون نیروی انسانی کارآمد و مدیران متبحر، وابسته به فراهم بودن تسهیلات لازم هم است.

درواقع پرداخت تسهیلات، ساماندهی و رفع موانع پرداخت وام‌های بانکی به تولیدکنندگان، ازجمله درخواست‌هایی است که همواره از سوی فعالان مطرح شده است، حال‌آنکه در برابر، بنگاه‌داری کردن بانک‌ها به‌جای بانکداری از عباراتی است که بسیار مطرح می‌شود.

در این برهه‌ای که گرفتار تحریم‌ها و گرانی ارز هستیم، صنایع بیش از هرزمان دیگری نیاز به حمایت‌ها و مشوق‌هایی دارند که بتوانند چرخ خود را بگردانند در غیر این صورت، تعدیل نیرو، نیمه تعطیلی و درنهایت ورشکستگی ماحصل شرایطی خواهد بود که بارها از سوی مسئولان این حوزه نسبت به آن هشدار داده شده است و بارها نسبت به رفع موانع بانکی برای پرداخت تسهیلات درخواست شده است.

تا جایی که برخی مسئولان از همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید شکایت کرده‌اند اما در عمل با انواع توجیهات و بهانه‌هایی از سوی بانک‌ها مواجه می‌شویم که باعث متزلزل شدن شرایط صنایع شده است، این‌چنین که با درخواست وثیقه‌های سنگین و ضامن‌های زیاد آسیب بزرگی را به بخش تولید و صنعت وارد می‌آوردند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: باوجود تسهیل در برخی از مصوبات و دستورالعمل‌ها برای صنعتگران، اما همچنان مشکلات و موانع زیادی بر سر راه آن‌ها قرار دارد.

وی تصریح می‌کند: مشکل فعلی آن است که تولیدکنندگان، بانک‌ها را مانع اصلی تولید قلمداد می‌کنند چون گفته می‌شود که بانک‌ها با شرایط آن‌ها کنار نمی‌آیند.

این مسئول تصریح می‌کند: کوتاهی بخش بانکی در پرداخت تسهیلات و در محاسبات با کارخانه‌ها ازجمله مشکلات واحدهای صنعتی بوده که البته در ستاد تسهیل مورد پیگیری قرار گرفت و تا میزان زیادی مرتفع شده است.

سهل‌آبادی خاطرنشان می‌کند: اکنون شرایط واحدهای صنعتی استان و پیگیری مطالبات آن‌ها نسبت به یک سال قبل بسیار بهتر شده است ضمن آنکه میزان تسهیلات بانکی ارائه‌شده برای بخش صنعت هم بیشتر شده است. هرچند موانع، هنوز هم، زیاد است.

آرمان خالقی، عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز دراین‌باره می‌گوید: وزارت صمت حداقل شش سال اخیر در بحران بود و همین امر باعث شد تا واحدهای صنعتی تضعیف شوند اما در مقطع فعلی وضعیت واحدهای صنعتی رو به بهبود است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=39165

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.