• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

صالحی نیا: تقویت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تحرک در صنایع ضروری است

  • کد خبر : 23860
  • ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
صالحی نیا: تقویت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تحرک در صنایع ضروری است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه هیات مدیره صندوق افزود: برای تقویت نقش صندوق، موضوع افزایش سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید با جدیت در بودجه ۹۸ موضوع افزایش سرمایه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه […]

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه هیات مدیره صندوق افزود: برای تقویت نقش صندوق، موضوع افزایش سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید با جدیت در بودجه ۹۸ موضوع افزایش سرمایه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه استفاده از سایر منابع از جمله منابع در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و یا بانک‌های تخصصی در قالب وجوه اداره شده می‌تواند از راهکار‌هایی برای تقویت صندوق باشد، تاکید کرد: در شرایط جدید اقتصادی کشور باید توجه بیشتری به صنایع کوچک و کمک به حل مشکلات آنان کرد.

در این جلسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: سرمایه این صندوق ۱۱۰ میلیارد تومان است و براساس نرم‌های بین المللی بین ۵ تا ۶ برابر سرمایه را صندوق‌های ضمانت می‌توانند ضمانت نامه صادر کنند و هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کرده ایم.

مقیسه گفت: این بدان معناست که صندوق ظرفیت جدیدی برای صدور ضمانت نامه ندارد و به همین دلیل با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.

وی اولویت‌های فعالیت صندوق را بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه بیشتر به طرح‌های دانش بنیان، صادرات محور دانست و گفت: بیشتر ضمانت نامه‌های جدید را به سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: تمام فرایند صدور ضمانتنامه الکترونیکی شده و متقاضیان از سراسر کشور می‌توانند بدون مراجعه حضوری تقاضای خود را ثبت کنند.

مقیسه همچنین گفت: با ۱۸ بانک و موسسه مالی و اعتباری مجاز، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم و آنان ضمانت نامه‌های این صندوق را به عنوان کسری وثیقه می‌پذیرند.

وی به تعامل مطلوب شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها اشاره کرد و گفت: معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی هر استان به عنوان نماینده صندوق، امورات مربوطه را پیگیری می‌کنند.

مقیسه در ادامه جلسه به عملکرد صندوق درسال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال هزار و چهارصد و بیست وشش میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد.

وی افزود : ۸۴ فقره ضمانت نامه به ارزش ۶۵۴ میلیارد ریال صادر و ۱۳۴ ضمانت نامه به ارزش ۷۷۱ میلیارد ریال تمدید شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: در این مدت، ۲۶۸ میلیارد ریال ضمانت نامه اعتباری برای ایجاد واحد‌های صنعتی و ۲۶۴ میلیارد ریال برای ضمانت نامه اعتباری سرمایه در گردش واحد‌های صنایع کوچک صادر شده است.

وی همچنین گفت: در ۹ ماه امسال، بانک سینا با ۲۷۹ میلیارد ریال، پست بانک با ۱۲۶ میلیارد ریال و بانک سپه با ۵۱ میلیارد ریال بیشترین ضمانت نامه را از این صندوق دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.