• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
6

سهل آبادي: پایانه بار هوایی اصفهان آماده بهره برداری شد

  • کد خبر : 22822
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۴۷
سهل آبادي: پایانه بار هوایی اصفهان آماده بهره برداری شد

به گزارش باز نيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کار ساخت و ساز این پایانه بار هوایی سه سال قبل در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه استان آغاز شد و اکنون در شرف بهره برداری است. وی با اشاره به […]

به گزارش باز نيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کار ساخت و ساز این پایانه بار هوایی سه سال قبل در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه استان آغاز شد و اکنون در شرف بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت ساختمان این پایانه بار هوایی از مدت ها قبل خاتمه یافته است ، اظهارداشت: برای راه اندازی آن نیازمند عقد قرارداد با شرکتی بودیم که ضمن داشتن مجوز حمل و نقل بار هوایی، از تجربه لازم در این زمینه برخوردار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: هفته گذشته توانستیم با همکاری مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی با یک شرکت حمل و بار هوایی مجرب که صادرات بار از فرودگاه بین المللی امام را برعهده دارد برای راه اندازی پایانه بار هوایی فرودگاه اصفهان به توافق برسیم.
وی با بیان اینکه مسئولان شرکت یاد شده در هفته جاری برای عقد قرارداد نهایی به اصفهان سفر می کنند، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز پایانه بار هوایی فروگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به جز دستگاه ایکس ری مهیا شده است و پس از عقد قرارداد، پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری این پایانه بابرگزاری مراسمی به بهره برداری برسد.
به گفته وی این پایانه بار هوایی در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع و با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه استان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان احداث شده است.
سهل آبادی با اشاره به اینکه امکان صادرات ۷۰ تُن کالا و بار از این پایانه در طول هفته وجود دارد، افزود: بهره برداری از پایانه بار هوایی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تاثیر بسزایی در تولیدات، صادرات و رونق اقتصادی استان دارد.
قرارداد ساخت و تجهیز پایانه بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ۲۸ تیر سال ۹۵ بین اتاق بازرگانی اصفهان و پیمانکار منعقد شد.
به گفته مسئولان اصفهان، ساخت کارگو ترمینال نمونه ای از سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی در فرودگاه اصفهان است و پروژه هایی از این دست می تواند علاوه بر توسعه فرودگاه اصفهان به فعالیت های اقتصادی استان و کشور کمک کند.
براساس اعلام گمرک استان اصفهان در نیمه نخست امسال ۹۲۳ قلم کالا به وزن ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تُن و به ارزش یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار، به مقصد ۹۵ کشور جهان از این استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۲۸ درصد و از حیث ارزش ۴۸ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.