• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل اخبار 7221اخبار امروز : 0
9

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : بدهی بخش تولید ۳ سال فریز شود

  • کد خبر : 20064
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : بدهی بخش تولید ۳ سال فریز شود

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این زمینه به «گسترش صنعت» گفت: واحدهای تولیدی اکنون توان پرداخت برخی از بدهی‌ها را ندارند و این موضوع به دلیل شرایط اقتصادی کشور در یک دهه گذشته است. وی افزود: در شرایط کنونی بزرگترین حمایتی که دولت می‌تواند از بخش خصوصی کند این است […]

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این زمینه به «گسترش صنعت» گفت: واحدهای تولیدی اکنون توان پرداخت برخی از بدهی‌ها را ندارند و این موضوع به دلیل شرایط اقتصادی کشور در یک دهه گذشته است.
وی افزود: در شرایط کنونی بزرگترین حمایتی که دولت می‌تواند از بخش خصوصی کند این است که بدهی این بخش به دولت به مدت ۳ سال فریز شود. بخش خصوصی بحران‌هایی را سپری کرده که برای ادامه مسیر به تنفس نیاز دارد. در صورتی که این تنفس داده نشود، نمی‌توان توقع داشت که بخش خصوصی بتواند تولید رقابت‌پذیر داشته باشد.
این فعال بخش صنعت با بیان اینکه شرایط کنونی برای واحدهای تولیدی ریسک بالایی دارد، توضیح داد: این واحدها اکنون نمی‌توانند با مشکلات پیش رو به درستی مقابله کنند. دلیل اصلی این موضوع شرایطی است که برای آنها به وجود آمده است.
سهل‌آبادی توضیح داد: موضوع فریز بدهی‌ها امروز مطالبه بخشی از بدنه تولید در کشور نیست. این موضوع اکنون به مطالبه همگانی و عمومی بخش صنعت تبدیل شده است. تولیدکننده در شرایط کنونی می‌تواند مشکلات پیش رو را برطرف کند اما این موضوع به فریز بدهی‌ها نیاز دارد. در غیر این صورت، نمی‌توان دورنمای مناسبی برای صنایع در کشور متصور شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.