• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 1
11

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران: قوانين بانكي با مشورت بخش خصوصي اصلاح شود.

  • کد خبر : 19902
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران:  قوانين بانكي با مشورت بخش خصوصي اصلاح شود.

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی که تسهیلات گرفته‌اند اکنون با بانک‌ها دچار اختلاف شده‌اند. بازنيوز: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی که تسهیلات گرفته‌اند اکنون با بانک‌ها دچار اختلاف شده‌اند. این موضوع در حالی از طرف سید عبدالوهاب سهل‌آبادی مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت […]

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی که تسهیلات گرفته‌اند اکنون با بانک‌ها دچار اختلاف شده‌اند.
بازنيوز: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی که تسهیلات گرفته‌اند اکنون با بانک‌ها دچار اختلاف شده‌اند. این موضوع در حالی از طرف سید عبدالوهاب سهل‌آبادی مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهایی که با تولیدکنندگان در ارتباط هستند، تلاش می‌کنند تا واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتری بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
به گزارش بازنيوز به نقل از گسترش صنعت در سال‌های گذشته موضوع تسهیلات ارزان‌قیمت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف کاهش مشکلات موجود بین بخش تولید و ساختار بانکی کشور و تقویت بخش تولید مطرح شد اما شواهد نشان می‌دهد این سیاست به اندازه‌ای که بتواند مشکلات را برطرف کند، کارکرد نداشته است.

رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به ضرورت تغییر شرایط بانکی برای تولیدکنندگان گفت: هنگامی که اقساط یک واحد تولیدی به تاخیر می‌افتد بانک‌ها بر مبنای شرایط و ضوابط، نخستین کاری که می‌کنند اینکه وثیقه‌ها را تملک می‌کنند؛ اغلب این وثیقه‌ها ملک‌های مسکونی خود تولیدکنندگان یا محل کارخانه است که همین امر سبب می‌شود با توقیف ملک مسکونی زندگی بسیاری از کارآفرینان از هم پاشیده شود یا با توقیف واحد تولیدی این کارخانه‌ها بدون صاحب و بدون فعالیت در اختیار بانک قرار بگیرد و بانک‌ها فقط پول نگهبانی را بدهند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی درباره وضعیت واحدهای تولیدی و محاسبه سود، دیرکرد و بهره مرکب از سوی بانک‌ها به ایلنا گفت: بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های تولیدی که از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌اند اکنون با بانک‌های خود دچار مشکل هستند و هر روز در این باره گزارش‌های بی‌شماری به خانه صنعت و معدن می‌رسد.
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ايران اظهار کرد: هنگامی که اقساط یک واحد تولیدی به تاخیر می‌افتد بانک‌ها بر اساس شرایط و ضوابط، نخست وثیقه‌ها را تملک می‌کنند که این وثیقه‌ها ملک‌های مسکونی خود تولیدکنندگان یا محل کارخانه است. همین امر سبب می‌شود با توقیف ملک مسکونی زندگی بسیاری از کارآفرینان از هم پاشیده شود یا با توقیف واحد تولیدی این کارخانه‌ها بدون صاحب و بدون فعالیت در اختیار بانک قرار بگیرد و بانک‌ها فقط پول نگهبانی را بدهند.
وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی و مشکلاتی که در این چند سال به وجود آمده هر روز به تعداد این واحدهای تولیدی اضافه می‌شود.
سهل‌آبادی ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد این روند کند شود باید شرایط بانکی را برای تولیدکنندگان تغییر دهد. همان‌طور که آقای جهانگیری گفته‌اند، قوانین را می‌توان تغییر داد اما انتظار ما این است که دولت قبل از قانون‌گذاری و صدور بخشنامه ابتدا با بخش خصوصی مشورت کند و آنها در جریان بگذارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.