• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7154اخبار امروز : 4
14

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: افزایش نرخ سود اوراق به تولید و نظام بانکی لطمه می زند

  • کد خبر : 17519
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۳۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: افزایش نرخ سود اوراق به تولید و نظام بانکی لطمه می زند

پورابراهیمی گفت:عدم تامین مابه‌التفاوت افزایش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی مشکلاتی برای بانک ها و تولید به وجود می آورد.   به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی در آخرین نشست امسال شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اثرات منفی افزایش نرخ سود اوراق اظهار کرد: […]

پورابراهیمی گفت:عدم تامین مابه‌التفاوت افزایش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی مشکلاتی برای بانک ها و تولید به وجود می آورد.

 

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی در آخرین نشست امسال شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اثرات منفی افزایش نرخ سود اوراق اظهار کرد: با تصمیم بانک مرکزی در افزایش نرخ سود اوراق از ۱۵ به ۲۰ درصد نظام بانکی و بنگاه های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفتند.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم توازن در ترازنامه بانکی بیان کرد:پرداخت سود ۲۰ درصد به سپرده و ارایه تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد تلاش بانک ها برای نظم دهی در پرداخت تسهیلات را ناموفق گذاشت.

به گفته وی؛ نرخ ۲۷ درصد تامین منابع مالی بنگاهدار را برای پرداخت مالیات و عوارض با مشکل روبه رو خواهد کرد.

وی ادامه داد:بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش سود از ۱۵ به ۲۰ درصد مقطعی است و قول جبران مابه‌التفاوت آن را داده است که در صورت عدم اجرای آن نظام بانکی و تولید دچار مشکل می شود.

پورابراهیمی در پایان گفت گفت: در صورتی که اسناد خزانه یکساله و کاربردآن به شیوه های گذشته باشد اوراق تاثیر گذاری خود را حفظ خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.