• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
6
نشست معرفی برنامه‌های یونس ژائله برگزار شد.

نیازمند اصلاح مدیریت واردات هستیم

  • کد خبر : 40243
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
نیازمند اصلاح مدیریت واردات هستیم
نشست معرفی برنامه‌های یونس ژائله با سخنرانی گنجوی آغاز شد.

خالقی: پاسخگویی چیزی است که از بخش خصوصی انتظار می‌رود

آرمان خالقی گفت: واکنشی عمل کردن بخش خصوصی به درد اتاق بازرگانی نمی‌خورد. چیزی که ما در اتاق با ان مشکل داشتیم، پاسخگو بودن بود. پاسخگویی چیزی است که از کاندیداها انتظار میرود.

تشکل یعنی کار داوطلبانه

آرمان خالقی ادامه داد: تشکل‌ها را تقسیم به خودی و غیرخودی کردن پدیده زشتی بود که با آن مواجه بودیم. برخی نور چشم شدند و برای برخی مانع گذاشتند. در دنیا تشکل یعنی کار داوطلبانه؛ اعضای تشکل و… کار تشکل را برای جامعه انجام میدهند و این یک مسئولیت اجتماعی است.

ژائله: آقایانی که آمدند جدید هستند و می‌خواهند تغییر ایجاد شود

یونس ژائله گفت: ما به عنوان بخش خصوصی از مسایل زیادی ازرده خاطر هستیم. زیرا کشور در بحران اقتصادی گیر کرده است. امروز شاهد هستیم درامد سرانه مردم در حال کاهش است. خروجی هر اقتصاد رفاه مردم است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده امروز باید اقدامات جدیدی انجام شود.چیزی که باید از اتاق بازرگانی بهره برداری شود را نداریم.چرا اتاق دچار این معضلات شده است؟حدود ۶۰درصد اتاق بازرگانی در این دوره تغییر کرده و این یعنی تحول جدید. اتاق ظرفیت زیادی دارد و میتواند کارهای بزرگی کند.

اتاق تبریز وقتی واردش شدیم شفاف نبود؛ اما الان شفاف است

ژائله ادامه داد: شفاف سازی مهم است. در مورد سه در هزار و چهار در هزار باید شفاف سازی کرد.اینکه پول‌ها را سپرده کنیم اشتباه است باید کار کارشناسی کنیم و ببینیم کشورهای الگوی جهانی چه میکنند.باید حتما مرکز تشخیص اقتصادی ایجاد کنیم.

وی افزود: ما نیازمند اصلاح مدیریت واردات هستیم. ما ترک‌ها و عرب‌ها را در دنیا میلیاردر کردیم. چون خودمون زنجیره‌ها را ایجاد نکردیم.اگر منابع هدر نرود میتوانیم اقتصاد را بزرگ کنیم. کشور ظرفیت‌های بزرگی دارد که از ان استفاده نکردیم.

به گفته ژائله: ما برای رشد و توسعه امنیت اقتصادی میخواهیم. نباید بگوییم پول نیست. پول کافی وجود دارد. ایرانیان خارج از کشور چهار هزار میلیارد دلار سرمایه دارند. ما نتوانستیم فضای کسب و کار را طوری کنیم که به حاکمیت ثابت شود بخش خصوصی میتواند خوب عمل کند.

تاجران ما بهترین کالا را تولید میکنند اما نمیتوانند به مقصد برسانند

ژائله افزود: ما به تولیدکننده، صادرکننده و واردکننده کمک نکردیم و چسبیدیم که میزها را نگه داریم. ما نیازمند تربیت نیرو هستیم. کشورهای دیگر نیروی ماهر ما را جذب میکنند. جنگ اقتصادی واقعی داریم. ما در کشور اتاق‌های کوچکی داریم که ظرفیت خوبی دارند؛ اما چون به آنان اهمیت نمیدهیم، انرژی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر حمایت از فعالان اقتصادی بحران زده است. واحد تولیدی که سالیان سال به شما خدمات داده، باید در بحران حمایتش کنید. اتاق آلمان این حمایت را دارد.

کار به بخش نیست؛ به مجموعه است

ژائله گفت: اقتصاد ما ظرفیت ۵۰۰میلیارد دلار هم دارد به شرطی که درست عمل کند. ما در چهار راه ترانزیتی جهان هستیم. اگر سیاستگذاری و دستورالعمل‌های درست تعریف کنید، موانع را برداریم، صادرکنندگان و… شرایط بهتری خواهند داشت. من علاقه دارم کشور به سمتی که باید حرکت کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=40243
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://www.eghtesadonline.com/
  • 255 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.