• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
11

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس در روز صنعت و معدن : تسهیل شرایط اقتصادی نیازمند ورود شجاعانه به میدان عمل است

  • کد خبر : 19928
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس در روز صنعت و معدن : تسهیل شرایط اقتصادی نیازمند ورود شجاعانه به میدان عمل است

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاكيد كرد كه بايد دست از ديوان سالاري و لجبازي در مسير تسهيل اقتصادي برداشته شود و شجاعانه وارد ميدان شويم تا از اين بحران عبور كنيم . به گزارش ايسنا منطقه فارس، سهراب شرفي بعدازظهر شنبه ٢٣ تير در آيين تجليل از واحدهاي برتر صنعتي و […]

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاكيد كرد كه بايد دست از ديوان سالاري و لجبازي در مسير تسهيل اقتصادي برداشته شود و شجاعانه وارد ميدان شويم تا از اين بحران عبور كنيم .

به گزارش ايسنا منطقه فارس، سهراب شرفي بعدازظهر شنبه ٢٣ تير در آيين تجليل از واحدهاي برتر صنعتي و توليدي استان فارس، به بروکراسی شدید اداري در كشور و مشكلات ناشي از آن اشاره و بر لزوم چاره‌اندیشی برای حل این مشکلات تاکید کرد.

شرفی خاطرنشان كرد: آنچه كه فضاي اقتصادي را پيرمرد و ناتوان كرده، همان بروكراسي است كه فعاليت اقتصادي سايه انداخته و آن را بي رمق كرده است .

وي با تصريح بر اينكه همچنان ميراث بروكراسي و كاغذ بازي اداري از دولتي به دولت ديگري انتقال مي يابد، افزود: طي اين سال‌ها هرگز شاهد نبوده‌ايم كه مجلس و دولت به دنبال عقيم شدن بروكراسي اداري باشند؛ چرا كه ديوان سالاران دست از اين شيريني بر نمي دارند .

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس همچين اعتقاد دارد كه يك سو نگري و تصويب قوانين خشك و نا كارا از سوي مجلس و اجراي آن از سوي دولتمردان وقت، باعث کند شدن حرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و عقب ماندن از قافله‌ی پرسرعت صنعت در جهان شده است.

شرفي با بيان اينكه علي رغم تلاش برخي مديران دلسوز اما همچنان شاهديم كه در به روي همان پاشنه مي‌چرخد، گفت: متاسفانه با توجه به وضعيت كنوني صدور بخشنامه هاي خلق الساعه بر اين مهم صحه گذاشته است .

وي كه معتقد است استان فارس هم از اين وضعيت مستثني نيست، يادآور شد: متاسفانه مركز به دليل عدم اشرافيت بر واقعيت هاي موجود، تكيه بر كارشناسي هاي ضعيف كرده و نسخه‌های کلیشه‌ای برای همه می‌نویسد که نه‌تنها دردی را دوا نکرده که بر عوارض و مشکلات می‌افزاید.

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بيان اينكه اقتصاد ما سال ها است كه در حالت جنگ به سر مي‌برد، اضافه کرد: در شرايط كنوني صنعتگران، معدنچيان و فعالان اقتصادي ما همزمان در چند جبهه در حال جنگيدن هستند .

شرفي با بيان اينكه امروز اخراج پي در پي از بازارهاي جهاني، آرزوي حاكم شدن سياست اقتصادي، تامين منابع ارزي و ده‌ها مسئله‌ی ديگر به مثابه مثنوي هفتاد من کاغذ شده است، گفت: وجود اين همه مشكلات و قوانين ناكارامد امروز دامان دولت را هم گرفته و دولت نمي تواند با تكيه بر طلاي سياه نفتي كشور را به خوبي اداره كند و تازه دچار دردهاي فعالان اقتصادي دچار شده است .

او با بيان اينكه علي رغم وجود مشكلات اقدام جدي انجام نشده است و همچنان منتظر اتفاقات ناگوار هستيم، افزود: با توجه به روش ها و قوانين كنوني، زمينه براي هجمه ها و تحريم ها زياد است .

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بيان اينكه امروز توجه به كارآفرينان و نخبگان و ثروت سازان جامعه بايد در اولويت امور قرار گيرد، عنوان كرد: در هيچ كجاي دنيا بدون استفاده از توان كارآفرينان و نخبگان مسير توسعه پيموده نمي شود .

شرفی با تصريح بر اينكه انتظار داريم مسئولان كشور به ويژه مسئولان قوه مجريه به دنبال فهم واقعيت و نه تحليل آن باشند، گفت: امروز نتيجه سوء مديريت و نبود مهارت در تدوين قوانين پرداخت تاوان سنگینی از سوی فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: روشن نگه داشتن چراغ يك واحد به منزله يك معجزه است و با شرايط فعلي تعارف نداريم و مسئولين بايد به آن به عنوان يك عبادتگاه نگاه كنند .

شرفي با اشاره به خشكسالي و مشكلات عديده در فارس، خواستار توجه ويژه به واحدهاي كوچك و متوسط اين استان شد

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.