• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
11

در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اصفهان مطرح شد/ سهل آبادي: کنسرسیوم صادراتی سنگ استان اصفهان تشکیل شود

  • کد خبر : 19942
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اصفهان مطرح شد/ سهل آبادي: کنسرسیوم صادراتی سنگ استان اصفهان تشکیل شود

شصت و دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور معاون اقتصادی استاندار ، رييس اتاق بازرگاني اصفهان ، روساي سازمان هاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي در اتاق بازرگانی برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگان اصفهان در ابتدای این جلسه  خواستار توجه واقعی […]

شصت و دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور معاون اقتصادی استاندار ، رييس اتاق بازرگاني اصفهان ، روساي سازمان هاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي در اتاق بازرگانی برگزار شد.
به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگان اصفهان در ابتدای این جلسه  خواستار توجه واقعی به نظرات بخش خصوصی از سوی دولت شد و گفت:نباید حمایت از بخش خصوصی فقط در حرف و شعار خلاصه شود.
وی شرایط حساس اقتصادی کشور را نیازمند وفاق بیشتر دولت و بخش خصوصی دانست و گفت:برای عبور از بحران اقتصادی پیش رو ، هم افزایی دولت و مردم و حاکمیت باید بیش از پیش باشد.
سهل آبادی با اشاره به تجربه ناموفق تشکیل کنسرسیوم صادراتی سنگ اصفهان خواستار تشکیل کنسرسیوم جدیدی با حضور صادرکندگان و تولید کنندگان سنگ شد و گفت:در شرایط کنونی صادرات سنگ می تواند ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.
وی با اشاره به تعریف واحد صنفی از واحد صنعتی در بخش سنگ ،آجر و بلوک گفت:متاسفانه با وجود نص صریح قانون بسیاری از واحدهای تولیدی صنفی که از واحدهای صنعتی بزرگتر هستند در قالب  اتحادیه صنفی مسایل خود را دنبال می کنند و در این در حالی است که این واحدها باید  در شمول واحدهای صنعتی قرار گیرند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:این واحدها برای توافق مالیاتی صنفی ، عدم ثبت دفاتر مالی و همچنین فعالیت تولیدی در درون شهر خود را در شمول واحدهای صنفی قرار داده اند.
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویکرد رییس سازمان تامین اجتماعی در برخورد دو گانه با بخش خصوصی،گفت:تمدید دفترچه واحدهای تولیدی که لیست بیمه ارایه می کنند بایستی انجام گیرد ولی متاسفانه شاهد رفتار دوگانه این سازمان هستیم.
وی تاکید کرد:حق نیست که کارگری  که چند ماه حقوق  نگرفته دفترچه تامین اجتماعی اش برای دریافت خدمات درمانی تمدید نشود  .
محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه با اشاره به رونمایی برند شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور گفت:برند شهری اصفهان یک گام استان را در تمامی بخش ها جلوتر از سایر استان ها به پیش برد.
وی با اشاره به راه اندازی درگاه سرمایه گذاری استانداری  اصفهان گفت:تمامی مجوزهای مورد نیاز برای سرمایه گذاران در هنگام ثبت نام صادر می شود و سرمایه گذاران ثانیه ای برای دریافت مجوز از سازمان های مسوول صرف نخواهند کرد.
وی از پیگیری استانداری اصفهان در رابطه به مسایل تامین اجتماعی واحدهای تولیدی خبر داد و گفت:جلساتی با مدیرکل تامین اجتماعی برای حل این مسایل در استانداری برگزار خواهد شد.
ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: قانون تامین اجتماعی با توجه به استفساریه سال ١٣٩٠ همچنان به طور کامل  اجرا نمی شود و لازم است دولت و مجلس نظارت دقیقتری بر اجرای آن داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت سنگ در استان اصفهان گفت:ایجاد یک نمایشگاه دائمی بین المللی سنگ می تواند به توان افزایی این بخش کمک کند.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.