• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 1
12

در جمع ائمه جمعه استان اصفهان عنوان شد: سهل آبادی : روحانیت سربازان جبهه اقتصادی را تنها نگذارد/ در جنگ اقتصادی و تحریم نباید تولیدکننده اي در زندان باشد

  • کد خبر : 21761
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۵۳
در جمع ائمه جمعه استان اصفهان عنوان شد: سهل آبادی : روحانیت سربازان جبهه اقتصادی را تنها نگذارد/ در جنگ اقتصادی و تحریم نباید تولیدکننده اي در زندان باشد

به گزارش بازنيوز به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني اصفهان ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز (پنج شنبه) در اين گردهمايي که به همت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان برگزار شد با اشاره به حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس و ايجاد فضاي معنوي در بين فرماندهان و […]

به گزارش بازنيوز به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني اصفهان ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز (پنج شنبه) در اين گردهمايي که به همت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان برگزار شد با اشاره به حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس و ايجاد فضاي معنوي در بين فرماندهان و سربازان نظامی گفت:در شرایط جنگ اقتصادی روحانیون به ویژه ائمه جمعه به فعالان اقتصادی به عنوان سربازان جبهه اقتصادی توجه ويژه داشته باشند و آنان را به ادامه فعالیت دلگرم سازند.
وي تصریح کرد:همان گونه که ائمه جمعه در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور جوانان را به حضور در جبهه تشویق می ساختند ، انتظار مي رود در شرایط کنونی نیز جوانان را به کار،تولید و حمایت از کالای ایرانی تشویق کنند تا چرخ هاي اقتصاد کشور محکم تر از گذشته بچرخد .رييس اتاق بازرگاني اصفهان با انتقاد از سیاست دولت ها در تنظیم روابط کار میان کارگر و کارفرما گفت:در شرایطی که استان اصفهان می توانست ٥٠ هزار فرصت شغلی در بخش حمل و نقل ایجاد کند به دلیل نقایص قانونی این فرصت از دست رفته و رانندگان کامیون به تنهایی و با قبول ریسک زياد به فعالیت مشغول هستند.
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با اشاره به حضور برخی از تولیدکنندگان در زندان به دلیل بدهی های بانکی گفت:برخی از این تولیدکنندگان با ایجاد ١١٠٠ اشتغال در زندان به سرطان مبتلا و پس از مدتی فوت کردند و کسی جزء مرثيه سرايي کاری انجام نداد.
وی تاکید کرد:در جنگ اقتصادی و تحریم های آمریکا نباید تولیدکننده در زندان باشد بلکه باید در وسط میدان با تولید و اشتغال به مقابله با تحریم های اقتصادی بپردازد
سهل آبادی بالا بودن نرخ بهره بانکی را یکی از موانع ديگر پیش روی تولید و اشتغال کشور عنوان کرد و گفت:برخی از بانک ها با بهره مرکب بیش از ٤٠ درصد سود از تولیدکنندگان دریافت می کنند.
وی خطاب به ائمه جمعه گفت:تولیدکنندگان از ائمه جمعه و روحانیون دلگرمی ،همراهی و حمایت می خواهند تا بتوانند با چرخاندن چرخ تولید مسایل اقتصادی کشور را برطرف کنند.
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور ائمه جمعه استان در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان شد و گفت:نزدیک شدن دیدگاه ائمه جمعه با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می تواند به حل مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه منجر شود.
حجت الاسلام صالحیان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان نيز در این گردهمایی گفت:فلسفه وجودی روحانیت از ابتدا همراهی با مردم است و انقلاب اسلامی با حضور مردم توانست به پیروزی برسد.
وی تاکید کرد:ائمه جمعه در این شرایط اقتصادی از مردم جدا نبوده و چشم و گوش خود را نسبت به وضعیت موجود نبسته اند.
وی همراهی روحانیون و فعالان اقتصادی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت:رهبری در دیدار با سران سه قوه لزوم توجه به خواست های مردم و استفاده از ظرفیت نخبگان اقتصادی را به آنان گوشزد کردند.
وی رييس اتاق بازرگاني اصفهان را فردی دلسوز،ارزشی و خدمتگزار مردم دانست و گفت:همراهی با مردم و رسیدگی به مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی و عمل به آرمان های نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از جمله ویژگی های ایشان است.
حجت السلام باقریان امام جمعه زرین شهر نيز در این مراسم خواستار توجه دولت و مجلس به نظرات بخش خصوصی اقتصاد و استفاده از تجارب آنان شد و گفت:تریبون نماز جمعه یک طرفه نیست که موضوعات فقط از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود بلکه دیدگاه های و نظرات مردم از طریق ائمه جمعه در تمام جلسات مطرح و پیگیری می شود.وی خواستار اولویت بخشي دولت به مسایل اقتصادی و تمرکز بر مسایل مهم شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=21761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.