• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
کل اخبار 7221اخبار امروز : 0
13

در آیین روز صنعت و معدن استان تهران/ دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: در شرایط فعلی تنها صنعتگران می توانند کشور را نجات دهند.

  • کد خبر : 19973
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
در آیین روز صنعت و معدن استان تهران/ دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: در شرایط فعلی تنها صنعتگران می توانند کشور را نجات دهند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ؛ سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم روز صنعت و معدن استان تهران  گفت: امسال در حوزه اقتصادی، سالی پرماجرا خواهیم داشت اما من یقین دارم به همت شما صنعتگران با تمامی سختی ها با موفقیت پشت […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ؛ سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم روز صنعت و معدن استان تهران  گفت: امسال در حوزه اقتصادی، سالی پرماجرا خواهیم داشت اما من یقین دارم به همت شما صنعتگران با تمامی سختی ها با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.
محمدرضا مرتضوی تصریح کرد: کشور ایران سیزدهمین قدرت برتر جهان در حوزه اقتصادی است و همچنین در زمینه قدرت خرید سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان در جایگاه هجدهم جهان قرار داریم و به آینده خوش‌بین هستم، چرا که به تلاش صنعتگران ایمان دارم.

وی ادامه داد: صنعت در تحریم با دشواری های مواجه می‌شود. در شرایط فعلی نه چینی‌ها، نه روس‌ها و نه دیگران به کار کشور می‌آیند بلکه تنها همین صنعتگران هستند که می‌توانند کشور را نجات دهند .

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: بانک‌ها بحران ارزی را در کشور به وجود آورده‌اند. به امید روزی که صنعت از دست رباخواری بانک‌ها آزاد شود

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: باید دستانمان بر زانوهای خودمان باشد چرا که سال پرماجرایی پیش‌ رو داریم اما اطمینان دارم صنعتگران پتانسیل این را دارند که با حداقل امکانات، کشور را نجات دهند.
وی خاطرنشان کرد: یقین دارم با پتانسیل و همت صنعتگران می توانیم از این مسیر دشوار به سلامت عبور کنیم.

رییس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت استان تهران در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شاخص های انتخاب شده این واحدها از رشد ناخالص ارزش افزوده تولیدی؛ ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود، استان تهران رشد ۴۰ درصدی واحدهای برتر را نسبت به سال گذشته داشته است.
یدالله صادقی افزود: این واحدهای نمونه در بخش های صنایع فلزی؛ غذایی؛ نساجی؛ صنایع الکترونیک؛ صنایع شیمیایی؛ معدنی؛ اکتشاف نمونه؛ معادن روباز؛ پیشکسوت معدنی؛ صنایع کوچک و خوشه های صنعتی فعالیت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شرایط سخت اقتصادی جامعه تولید کننده ایثارگرترین قشر هستند که با تمام مشکلات در مسیر اشتغال و تولید مشغول فعالیت هستند.
رییس سازمان معدن و تجارت استان تهران خطاب به صنتعگران اظهار داشت: بسیاری از اشتغال و تولید کشور بدست شما صنعتگران محقق می شود و در همین راستا با ستادهایی که در استانداری تهران شکل گرفته هر هفته جلسه رفع مشکلات تولید و صنعتگران برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد تسهیلات در زمینه نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی؛ ایجاد واحدهای تولیدی صنایع کوچک و داشتن تکنولوژی و تجهیزات به روز شاهد افزایش تولید صنعتی، معدنی و کشاورزی خواهیم بود.

معاون آموزش و پژوهش و فنآوری وزارت صنعت ومعدن همچنین در ادامه این مراسم گفت: توسعه همه جانبه صنعتی در جهان از مسیر دانشگاه ها بوده اما ما از این فرصت کمتر استفاده کردیم.
برات قبادیان افزود: ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه داریم که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داریم و هیچ کشوری اینقدر پتانسیل علمی ندارد اما نتوانستیم از این پتانسیل گران بها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: این سرمایه بزرگ علمی کشور را می توانیم در شرایط فعلی سخت تحریم به خوبی استفاده کنیم.
معاون آموزش و پژوهش و فنآوری وزارت صنعت ومعدن خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته صنعتی با بهره گیری از دانشجویان خود به توسعه رسیدند و با وجود ۹۸ هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
وی بیان کرد: اجرای طرح تاب ویژه توانمندسازی دانشجویان در حوزه صنعت؛ معدن و تجارت به زودی اجرا می شود تا دانشجویان بتوانند با ورود به بنگاه های تولیدی و اقتصادی به پیشرفته های همه جانبه دست یابیم.
این مراسم با تقدیر از ۳۷ صنعتگر و معدنکار نمونه استان تهران با قرائت بیانیه ای به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.