• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
10

در آيين تقدير از صنعتگران استان مازندران مطرح شد؛ سهل آبادي:صنعتگران با همه توان پشتيبان نظام هستند.

  • کد خبر : 20076
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
در آيين تقدير از صنعتگران استان مازندران مطرح شد؛ سهل آبادي:صنعتگران با همه توان پشتيبان نظام هستند.

آيين بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مازندران با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، قائم مقام وزير صنعت،معدن و تجارت،استاندار، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از فعالان اقتصادي اين استان برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح امروز(شنبه) در مراسم تقدیر از برترین های صنعت و معدن […]

آيين بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مازندران با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، قائم مقام وزير صنعت،معدن و تجارت،استاندار، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از فعالان اقتصادي اين استان برگزار شد.
به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح امروز(شنبه) در مراسم تقدیر از برترین های صنعت و معدن استان مازندران با بیان اینکه مازندران متعلق به تمام ایرانیان است خواستار توجه بیشتر به اين استان شد و گفت: مازندران با پتانسیل بالای گردشگری نیازمند توجه ويژه است.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان یادآور شد: بخش خصوصی برای مقابله با دشمن در این جنگ آماده است و لشکرهای بخش خصوصی آمادگی کامل کردند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان به تحریم ها اشاره و اضافه کرد: در این تحریم همه تاوان را نباید بخش صنعت بدهد و وام هایی با سودهای بالا نیز از جمله مشکلات بخش صنعت است.
سهل آبادی با بیان اینکه مطالبه و وصول ارزش افزوده به عهده صنعتگران نباید باشد از شکل گیری یک هاب صادراتی در خانه صنعت و معدن خبر داد و گفت: در این هاب و گروه مشکلات حوزه صنعت و معدن بررسی و پیگیری می شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از مجلس و مسئولان بخش های دولتی خواست برای رفع موانع تولید برنامه ریزی کنند گفت: تامین اجتماعی حق ندارند دفترچه های بیمه کارگران را تمدید نکنند.
وی یادآور شد: باید از لشکر بخش خصوصی که در جنگ اقتصادی همراهی و مقابله می کند حمایت کرد وبخشی از مایملک صنعتگران توسط بانک ها به دلیل بدهی ها توقیف شده است.
وی همکاری با شبکه توزیع برای جلوگیری از قاچاق کالا را ضروری برشمرد و گفت: وقتی در کشور لوازم خانگی خوب تولید می کنیم، چرا شاهد ورود اجناس خارجی هستیم و باید تسهیل و نظارت لازم صورت گیرد.
سهل آبادی ادامه داد:  بخش صنعت پشتوانه نظام و دولت است اما انتظار حمایت دو سویه از سوی دولت برای رفع مشکلات را دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به فروش ۵۲ تن سکه در کشور گفت: عواید حاصل از فروش این سکه ها به جیب چه کسانی رفت و باید این مسئله بررسی شود.
وی نجات صنعت را امری مهم برشمرد و از مسئولان خواست تا به دل صنعت بروند و مسائل را بررسی کنند و گفت: کل ارزی که از کشور خارج شده هنوز جنس آن وارد کشور نشده و به کشورهای دیگر روانه شده است.
سهل آبادی با بیان اینکه رصد شود میزان خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی ها در این چندماه گذشته چقدر افزایش یافته است گفت: واردات كالاهاي لوكس و غير ضروري جای تاسف دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه نرخ تعرفه ای واردات باید توسط اهل فن و متخصصان تعیین شود گفت: همچنین باید واحدهای مورد نیاز صنعتی و تولید احداث شود و اجازه ایجاد هر واحد به هرکسی داده نشود.
وی فرسودگی تجهیزات را از مشکلات برشمرد و گفت: صنایع و معادن ما با تجهیزات سال ۱۹۷۵ میلیادی چگونه رقابت و فعالیت کنند.
سهل آبادی با اشاره به فعالیت بیش از ٩٠ هزار واحد تولیدی در کشور بر حفظ واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت:واحدهای تولیدی و کارخانه ها بر اساس نیاز منطقه ایجاد شوند.
عبدالله رضیان رئیس مجمع نمايندگان مجلس شورای اسلامی نيز در اين همایش که صبح امروز در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد، بااشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم از این شرایط بحرانی خارج شویم بایستی دگرگونی اساسی در نظام اداری کشور ایجاد شود.
وی با بیان اینکه نظام اقتصادی دولتی بلای جان بخش خصوصی شده است افزود: یکی از مشکلات ما در این بخش اجرای اصل ٤٤ است که نه تنها نتوانستیم این اصل را به خوبی اجرا کنیم شرایط را در این اصل سخت تر هم کردیم.
وي با بیان اینکه فضای اقتصادی فضای در هم تنیده با دیگر فضاهای موجود در کشور شده است گفت: به دلیل حجم بروکراسی اداری در کشور نمی توان آنطور که باید برخی مشکلات در حوزه اقتصادی را مرتفع کرد.
وی با اعلام اینکه مشکلات ملی در کشور رو به افزایش است از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شفاف سازی مسائل موجود در این حوزه شد.
رضیان گفت:بنا بود دولت در ساختار اقتصادی خود تغییر ایجاد کرده و وزاری اقتصادی و مجموعه معاونین خود را بازنگری کند تا این بن بست را از بین ببرد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است .
وی بیان کرد: لایحه صندوق های مکانیزه فروش به تصویب مجلس رسید اما تاکنون اتفاق خاصی در این مورد نیفتاده است.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران درباره این لایحه توضیح داد: استفاده از پایانه فروشگاهی (صندوقهای مکانیزه فروش) توسط صاحبان مشاغل در بسیاری از کشورهای جهان روش مؤثری برای کنترل جریان گردش کالا در زنجیره تولید- مصرف، ثبت و مستند کردن اطلاعات بازرگانی در سطح خرد و کلان و در نهایت شفاف سازی مبادلات اقتصادی است.
رضیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور هر چه زودتر مرتفع شود گفت: ساختار وزارت صنعت،معدن و تجارت بایستی پرتحرک تر از گذشته حرکت کند.
رضا رحمانی قائم مقام وزير صنعت،معدن و تجارت گفت : وزارت صنعت برای امسال ٢٥ مورد از این برنامه ها شامل انبارداری،حمل و نقل و راه آهن را هدفگذاری کرده است و مابقی برنامه ها را در ٢ سال آینده اجرایی می کند.
به گفته قائم وی، برای اجرای برنامه های ویژه از مدتها قبل مشکلات بخش های مختلف از جمله بخش نساجی ، مواد غذایی ، خودرو و قطعات آن ، لوازم خانگی و بخش های دیگر رصد و بررسی شد .
وی نداشتن امکانات لجستیک ، فرسوده بودن ماشین آلات و تجهیزات و واردات را بخشی از مشکلاتی نام برد که واحدهای صنعتی کشور با آن درگیر هستند.
رحمانی از سیاست امسال وزارت صنعت برای کنترل و مقابله با واردات خبرداد و افزود: در راستای اجرای این برنامه های ویژه، این وزارتخاته ١٠ میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی سازی می کند .
وی همچنین اظهار داشت : همسو با این اقدام از ماه قبل وزارت صنعت ، واردات بیش از یک هزار و ٣٠٠ قلم کالا را ممنوع کرده است .
براساس آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، هفت هزار قلم کالای وارداتی به کشورمان تعرفه وارداتی دارند .
قائم مقام وزیر صنعت همچنین از برنامه امسال این وزارتخانه برای رفع مشکل لجستیک و انجام اقداماتی برای نوسازی ماشین آلات حمل و نقل خبر داد و افزود : بیش از ٢٠ هزار دستگاه از این نوع ماشین ها نوسازی می شود .
به گفته رحمانی، نوسازی صنایع و صنوف براساس نیازهای هر استان انجام می شود تا مشکلات این بخش برطرف شود .
وی با اشاره به اینکه کشور در برهه زمان فعلی با یکسری مشکلات در حوزه مسائل مالی مواجه است ، ادامه داد : باید از توان و ظرفیت مردمی برای خروج از این مسائل استفاده کرد
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.