• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 5
8

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: برند صنایع غذایی در کشورهای آسیای میانه

  • کد خبر : 22498
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: برند صنایع غذایی در کشورهای آسیای میانه

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این نشست گفت: ۶۰۲ واحد با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۲۸۰میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۰ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنایع غذایی خراسان رضوی فعالیت دارد که این آمار ۱۳ درصد واحدهای صنعتی، ۱۰ درصد سرمایه‌ گذاری ‌در حوزه صنعت و ۲۱ درصد اشتغال […]

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این نشست گفت: ۶۰۲ واحد با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۲۸۰میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۰ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنایع غذایی خراسان رضوی فعالیت دارد که این آمار ۱۳ درصد واحدهای صنعتی، ۱۰ درصد سرمایه‌ گذاری ‌در حوزه صنعت و ۲۱ درصد اشتغال این بخش در استان را شامل می‌ شود.
فیروز ابراهیمی افزود: سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر به مشهد می ‌آیند که بیش از ۶۰ درصد هتل‌ های این شهر را اشغال می‌ کنند و یکی از صنایعی که در ایام حضور گردشگران در خراسان رضوی به‌ صورت ویژه نمود دارد، صنعت غذاست.
وی اظهار داشت: امسال و در پی نوسانات نرخ ارز از ۲۵ گروه کالای اساسی در خراسان رضوی در ۱۹ گروه آن افزایش تولید و در ۶ گروه دیگر کاهش تولید داشتیم.
وی گفت: واقعی شدن نرخ ارز، فعالیت عمده واحدهای تولیدی را در خراسان رضوی دارای توجیه اقتصادی نموده و شرایط خوبی را برای بخش تولید رقم زده است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: واقعی سازی نرخ ارز برای کشور لازم بود ، هرچند این واقعی شدن، هزینه های زندگی را افزایش داده است اما باید به نحوی شرایط کنونی را مدیریت کرد.
یک تولیدکننده حوزه صنایع غذایی نیز در این نشست گفت: صنایع غذایی از مزیت های این استان و جزو اقلامی است که در کشورهای آسیای میانه از جمله گرجستان و ارمنستان شناخته شده است.
علیرضا نبی افزود: پس از نوسانات نرخ ارز، اولین بار است که تولیدکنندگان صنایع غذایی استان قیمت واقعی محصولات صادراتی خود در خارج از کشور را لمس می کنند و در مجموع واقعی شدن قیمت ارز، صادرات محصولات غذایی را رونق داده است.
وی اظهار داشت: در این شرایط، افزایش صادرات محصولات صنایعی مانند صنایع غذایی یا محصولات کشاورزی به مراتب درآمد بیشتری از مصرف آن در داخل کشور دارد و تقریبا شرایط کنونی، وضعیت مناسبی را برای صادر کنندگان ایرانی در خارج از کشور ایجاد کرده است.
کارآفرین نمونه کشور و مدیر گروه کارخانجات زیتون آرشیا گفت: در شرایط کنونی گردشگری توجیه اقتصادی پیدا کرده و ایران و به تبع آن خراسان رضوی پر از جاذبه های گردشگری است که یکی از این جاذبه ها، غذا است.
نبی افزود: آذر ماه امسال قرار است دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد گشایش یابد که در این نمایشگاه علاوه بر حضور برندهای غذا در خراسان رضوی، تولیدکنندگان کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیای میانه نسبت به حضور در این نمایشگاه یا بازدید از آن ابراز تمایل بسیار داشتند.
وی اظهار داشت: برگزاری این نوع نمایشگاه ها روحیه امید را در جامعه تقویت می بخشد و برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات غذایی نیز امیدبخش است، اگر به برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه غذا به عنوان یک جاذبه گردشگری بهای بیشتری داده شود، در رونق صنعت گردشگری نیز موثر خواهد بود، چرا که صنعت گردگشری می تواند جای اتکا به درآمدهای نفتی را بگیرد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.