• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 4
11

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : یارانه دولت برای کاهش هزینه تولید

  • کد خبر : 23038
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۰۵
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : یارانه دولت برای کاهش هزینه تولید

هرچند در این مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای رفع مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مرتبط با محصولات پتروشیمی تلاش کرد با هماهنگی بورس کالا بر نظارت و عرضه گرانول، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن بیفزاید اما همچنان تولیدکنندگان با چالش گرانی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود روبه‌رو هستند. در این […]

هرچند در این مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای رفع مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مرتبط با محصولات پتروشیمی تلاش کرد با هماهنگی بورس کالا بر نظارت و عرضه گرانول، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن بیفزاید اما همچنان تولیدکنندگان با چالش گرانی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود روبه‌رو هستند. در این شرایط با کاهش نرخ ارز مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش نرخ محصولات داخلی در صنعت غذایی هستند اما کارشناسان معتقدند دولت باید برای کاهش هزینه‌های تولید یارانه لازم را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با «گسترش صنعت» اظهار کرد: متاسفانه بورس کالا به واسطه‌ای کلان تبدیل شده که در عرضه کالا مداخله می‌کند و محلی برای تبانی شرکت‌های بزرگ است؛ به طور حتم اگر نهادهای حاکمیتی در این زمینه به‌درستی مداخله و عمل نکنند، مشکلات از قبل نیز بیشتر خواهد شد.
مرتضوی با اشاره به مشکلات موجود در صنایع غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی تصریح کرد: با شروع فصل جدید محصولات کشاورزی، شاهد بهبود وضعیت کارخانجات فعال در حوزه صنایع غذایی هستیم. رئیس کانون صنایع غذایی ادامه داد: در صورتی که منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها و کارخانجات فعال در حوزه صنایع غذایی تامین شود، با توجه به آغاز فصل جدید محصولات کشاورزی شاهد بهبود فعالیت واحدهای تولیدی خواهیم بود و این حرکت رو به جلو مشروط به حل برخی مشکلات است. مرتضوی با اشاره به کاهش نرخ ارز و مواد اولیه بسته‌بندی و اثر آن بر نرخ محصولات در صنایع غذایی تصریح کرد: امکان ثابت نگه داشتن نرخ مواد غذایی در شرایط فعلی بیش از این وجود نداشت. فقط در صورتی می‌توانیم قیمت‌ها را ثابت نگه داریم که دولت یارانه‌های لازم را بدهد و مابه‌التفاوت نرخ را به صنعتگران غذا پرداخت کند اما دولت درحال‌حاضر منابعی برای تخصیص در اختیار ندارد و در نهایت نرخ مواد غذایی در بخش‌های مختلف با افزایش روبه‌رو شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23038

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.