• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 7190اخبار امروز : 2
13

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بدهی های بانکی تولید به مدت ۶ ماه فریز شود

  • کد خبر : 20559
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بدهی های بانکی تولید به مدت ۶ ماه فریز شود

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران، سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در برنامه گفتگوویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط در زیر ساخت های تولید و اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و این واحدها حدود ۹۰ درصد از صنایع کل کشور […]

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران، سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در برنامه گفتگوویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط در زیر ساخت های تولید و اشتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و این واحدها حدود ۹۰ درصد از صنایع کل کشور را تشکیل می دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران با اشاره به وخیم بودن حال صنایع کوچک در اقتصاد گفت: تولید کنندگان انتظار نداشتن دولت مردانی که چهل سال کار اجرایی انجام داده اند در حال حاضر این گونه نگران شوند و ناآرامی در اقتصاد ایجاد کنند .

وی با بیان این موضوع که در یک ماه اخیر حدود یازده بخشنامه در مورد تامین ارزی ابلاغ گردیده است؛اظهار کرد: تمامی این بخشنامه ها با هم تناقض دارد و اقتصاد کشور را بلاتکلیف کرده است. دو روز پیش دستورالعملی به گمرکات کشور ابلاغ گردید که کالا های واحد های تولیدی و صنعتی را ترخیص نکنند تا زمانی که مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۸ هزار تومان را پرداخت کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این موضوع که ما از دولت و مجلس فقط این سه مورد را می خواهیم ؛گفت: اولا بدهی های بانکی واحد های تولیدی به مدت ۶ ماه فریز شود. ما نیازی به وام ۲۴ درصد نداریم. ثانیا واحدهای صنعتی دیگر مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نکنند ، این مالیات باید از صندوق های هوشمند در پایانه های فروش گرفته شود.ثالثا مشکلات تامین اجتماعی کارفرمایان و کارگران بر طرف شود.

وی با اشاره به این موضوع که در سه ماه گذشته آنچه در بورس کالا، پتروشیمی، صنایع مس و فولاد اتفاق افتاده تبانی برای افزایش قیمت هاست؛ اظهار کرد:این کاری که توسط پتروشیمی ها و فولادی انجام می شود جرم است و باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با تخلفات بزرگ بدون اغماض برخورد شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام بیان کرد: مشکل صنعتگران و تولید کنندگان تحریم ها نیست بلکه ناهماهنگی های داخلی است و هر ارگانی باید وظیفه اش را به درستی انجام دهد.

وی در پایان با اشاره به نشست سران سه قوه برای بر طرف کردن مشکلات موسسات مالی گفت: شما برای افرادی که ۷۰ درصد بهره از مردم گرفتند  جلسه تشکلیل دادید . برای بر طرف کردن مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان نیز کنار هم بنشینید . ما فقط ۶ ماه تنفس می خواهیم

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20559

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.