• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 7193اخبار امروز : 1
7

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :برندهای صنعت غذا، سرمایه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 21670
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :برندهای صنعت غذا، سرمایه‌های اجتماعی

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: ٢ صنعت غذا و پوشاک به دلیلِ داشتن مزیت‌های ذاتی، در هر شرایطی اعم از تحریم و رکود، با مشکل کمبود تقاضا مواجه نمی‌شوند. فیروز ابراهیمی با بیان اینکه برندهای صنعت غذایی مشهد به سرمایه‌های بزرگ اجتماعی تبدیل شده‌اند افزود: به […]

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: ٢ صنعت غذا و پوشاک به دلیلِ داشتن مزیت‌های ذاتی، در هر شرایطی اعم از تحریم و رکود، با مشکل کمبود تقاضا مواجه نمی‌شوند.
فیروز ابراهیمی با بیان اینکه برندهای صنعت غذایی مشهد به سرمایه‌های بزرگ اجتماعی تبدیل شده‌اند افزود: به لحاظ ارتقای کمی و کیفی صنعت غذا طی سال‌های اخیر توفیقات بسیار خوبی داشته‌ایم اما نباید دچار غرور شویم.
وی با بیان اینکه به رغم مزیت‌های موجود در اقتصاد خراسان، سرانه درآمد مردم در این استان وضعیت مناسبی ندارد افزود: علاوه بر جمعیت شش‌ونیم‌میلیون‌نفری خراسان رضوی، بر اساس آمارها سالانه ٢٨ میلیون گردشگر خارجی و داخلی به این استان سفر می‌کنند. این در حالی است که میانگین سرانه درآمد خراسانی‌ها ٧۵ درصد کل کشور است.
ابراهیمی اظهار کرد: خراسان رضوی در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر کشور از شرایط و ظرفیت‌های اقتصادی بهتری برخوردار است. باید با بهره‌گیری از آن‌ها زمینه توسعه عادلانه را فراهم کرد.
وی گفت: در عمده شهرهای گردشگرپذیر دنیا برای حتی یک دلار پول باقی‌مانده در جیب گردشگران برنامه‌ریزی می‌شود اما متأسفانه در مشهد برای افزایش ماندگاری زائران و کسب درآمد از محل توسعه گردشگری برنامه‌ای نداریم.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۶٠ درصد ظرفیت هتل‌های کشور در مشهد گفت: در کنار ظرفیت‌های خوب اقامتی و وجود رستوران‌های با کیفیت غذایی مطلوب، شرایط پروازی به مقصد مشهد هم در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. بنابراین چرا نباید از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده کرد؟
وی ادامه داد: عمده زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند ممکن است به دلیل استفاده از خدمات، برای مدیریت شهری بار مالی داشته باشند اما سرمایه‌دارانی که با هدف سرمایه‌گذاری و حضور در نمایشگاه‌های اقتصادی در این کلان‌شهر حضور پیدا می‌کنند و میانگین مدت اقامت آن‌ها حدود ٧ روز است ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی به شمار می‌روند.
ابراهیمی با بیان اینکه در روزهای اخیر فضای پرتنش ارزی در کشور آرام شد و ثبات تا اندازه‌ای به اقتصاد ایران بازگشت افزود: فضای تولید و اقتصاد، برنامه‌محور است و پیش‌نیاز آن ایجاد ثبات در مباحث بانکی و مالی می‌باشد که خوشبختانه طی یک هفته گذشته، جهش قیمتی ارز حالتی ایستا به خود گرفت و معکوس شد.
وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی نباید نگران تحریم‌های ١٣ آبان باشند افزود: امروز شرایط باثبات‌تری در مقایسه با سال ٩١ داریم زیرا علاوه بر ایجاد اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ها، پیمان‌های پولی دوجانبه نیز با برخی از کشورها در حال انعقاد است که امیدواریم به ثبات هرچه بیشتر حوزه اقتصادی کشور کمک کند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس قانون رفع موانع تولید، تصمیم‌گیری بدون حضور بخش خصوصی ممنوع است. بنابراین دولتمردان را به رعایت منافع ملی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه دعوت می‌کنم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=21670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.