• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 0
14

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی : آغاز فعالیت ستاد تدبیر واردات مواد اولیه تولید

  • کد خبر : 21348
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۲
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی : آغاز فعالیت ستاد تدبیر واردات مواد اولیه تولید

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی از آغاز به کار «ستاد تدبیر واردات مواد اولیه تولید» در استان خبر داد. فیروز ابراهیمی گفت: ستاد تدبیر با موافقت هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و فعالان عرصه تولید و تجارت دراستان تشکیل شده است. هدف‌ این ستاد تأمین ماده اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای […]

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی از آغاز به کار «ستاد تدبیر واردات مواد اولیه تولید» در استان خبر داد.

فیروز ابراهیمی گفت: ستاد تدبیر با موافقت هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و فعالان عرصه تولید و تجارت دراستان تشکیل شده است. هدف‌ این ستاد تأمین ماده اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی پیش از بحران ناشی از تحریم‌های آبان است.

دبیر‌ خانه صنعت و معدن استان افزود: اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات نیازهای واحدهای صنعتی هستیم و در همین راستا بخشی از تشکل‌های زیر‌مجموعه خانه صنعت و معدن نیازهای خود را برای ستاد ارسال کرده‌اند و این فرآیند ادامه دارد.

ابراهیمی با ابراز امیدواری از تأثیر فعالیت ستاد تدبیر بر تولید استان گفت: تلاش‌ فعالان اقتصادی این است که پس از آغاز تحریم‌های آبان‌ماه صنعت استان با مشکل جدی مواجه نشود و بتوانیم با برنامه‌ریزی هماهنگ نیازهای بخش صنعت را تأمین کنیم.

کاهش تولید نداشته‌ایم
وی در پاسخ به این سؤال که «از ابتدای امسال تاکنون در اثر تحریم‌ها میزان تولیدات استان چقدر کاهش پیدا کرده است»، گفت: آمارها کاهش تولید را تأیید نمی‌کند. البته برخی رشته‌های صنعتی به دلیل اینکه پیش از تحریم‌ها تدبیر لازم را نداشتند با کاهش تولید روبه‌رو شدند اما در مقابل برخی از رشته‌های صنعتی افزایش تولید داشته‌اند و در مجموع برآیندها نشان می‌دهد تولید ٣٧ قلم کالای اساسی در استان کاهش چشمگیری نداشته است.

دبیر‌ خانه صنعت و معدن استان ادامه داد: برآیند حاصل از نیاز صنعت استان نشان می‌دهد که واردات لوازم یدکی در برخی از رشته‌های صنعتی و واردات برای صنایع مرتبط با بسته‌بندی باید انجام شود. همچنین کارخانجات نساجی و سلولزی نیاز به واردات مواد اولیه دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه برای رفع این نیازها باید اقدام عاجل انجام شود، گفت: بسیاری از کشورهایی که اکنون با ایران همکاری می‌کنند، ممکن است زمینه همکاری خود را بعد از آبان محدود کنند و از‌همین‌رو باید برای رفع نیازهای صنعت استان اقدام سریع انجام شود.

 دولت قوانین را اجرا کند
دبیر‌خانه صنعت و معدن استان با اشاره به نقش کلیدی دولت در کاهش اثر سوء تحریم‌ها گفت: اگر دولت مدبرانه در کنار فعالان اقتصادی باشد و قوانین جاری کشور را رعایت کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

طبق قانون «رفع موانع تولید» تصمیم‌گیری درباره مباحث اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی ممنوع است اما در چند ماه اخیر شاهد صدور بخش‌نامه‌های هفته‌ای و روزانه از سوی وزارتخانه‌های اقتصادی بودیم و این بخش‌نامه‌ها به آرامش اقتصادی کشور آسیب زد. ابراهیمی با بیان اینکه تحریم‌های ادوار گذشته فعالان اقتصادی را آب‌دیده کرده است، گفت: دولت اگر تعامل با بخش خصوصی داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=21348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.