• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 0
9

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: کارخانه های لوله استان در معرض تعطیلی

  • کد خبر : 21144
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: کارخانه های لوله استان در معرض تعطیلی

دبیرکل خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت : کارخانجات پتروشیمی از ٢ سو به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. این شرکت‌ها با عدم عرضه محصولات خود در بازار، صنعت را دچار مشکل کرده‌اند و از سوی دیگر با عدم تحویل ندادن به موقع درآمد ارزی خود به سامانه نیما به اقتصاد ملی ضربه وارد کرده‌اند. […]

دبیرکل خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت : کارخانجات پتروشیمی از ٢ سو به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. این شرکت‌ها با عدم عرضه محصولات خود در بازار، صنعت را دچار مشکل کرده‌اند و از سوی دیگر با عدم تحویل ندادن به موقع درآمد ارزی خود به سامانه نیما به اقتصاد ملی ضربه وارد کرده‌اند.
فیروز ابراهیمی با بیان اینکه در استان ٢٠ واحد تولید لوله داریم، می‌گوید: هنوز هیچ‌کدام از این واحدها تعطیل نشده‌اند اما با ظرفیت‌های بسیار کم کار می‌کنند و ۵ کارخانه اصلی به صورت مکتوب اعلام کرده‌اند که به دلیل کمبود و افزایش قیمت ماده اولیه تعدیل نیرو داشته‌اند. ادامه این روند منجر به تعطیلی این کارخانه‌ها می‌شود و این هشدار جدی است. این موضوع از سوی مسئولان استانی پیگیری شده است اما ریشه مشکل به مرکز کشور و کارخانجات پتروشیمی دولتی بازمی‌گردد.
ابراهیمی ادامه می‌دهد: افزایش قیمت مواد پلیمری علاوه بر کشاورزی در سایر صنایع مثل بسته‌بندی نیز تأثیر می‌گذارد، به عنوان مثال صنایع لبنی هم با افزایش ۴٠٠درصدی قیمت بسته‌بندی مواجه‌اند که بخش زیادی از این مسئله به دلیل افزایش قیمت مواد پلیمری است؛ زیرا بسته‌بندی این محصولات عمدتا پلاستیکی است.دبیرکل ‌خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با بیان اینکه صنایع به صورت زنجیر‌وار به هم متصل هستند و برهم تأثیر می‌گذارند، می‌گوید: فعالان اقتصادی در شرایط بسیار سختی هستند، اگر روند ناهماهنگی‌ها ادامه داشته باشد کشور از مرز تورم ۵٠ درصد عبور خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=21144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.