• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

توسط رییس کل بانک مرکزی/ برنامه جدید ارزی دولت برای واردات کالا اعلام شد

  • کد خبر : 19314
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
توسط رییس کل بانک مرکزی/ برنامه جدید ارزی دولت برای واردات کالا اعلام شد

رییس کل بانک مرکزی برنامه ارزی دولت برای واردات کالا را اعلام کرد و گفت‌: بر همین اساس به سه گروه کالایی اساسی و حیاتی، مواد اولیه و ضروری و کالاهای خاص مورد نیاز ارز تخصیص می‌یابد. به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار منتشره درباره سه […]

رییس کل بانک مرکزی برنامه ارزی دولت برای واردات کالا را اعلام کرد و گفت‌: بر همین اساس به سه گروه کالایی اساسی و حیاتی، مواد اولیه و ضروری و کالاهای خاص مورد نیاز ارز تخصیص می‌یابد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار منتشره درباره سه نرخی شدن ارز، به ایبِنا اظهارداشت‌: از تاریخ ۲۱ فرودین ماه سال جاری طرح جدید پیاده سازی شد و به صورت مستمر جلساتی را داریم.

وی با بیان اینکه در این جلسات نقاط ضعف و ایرادات مورد تجزیه و تحلیل و بحث قرار می گیرد و راهکارهای مناسب در آنجا پیشنهاد شده و به تصویب می رسد، ادامه داد:‌ شاهد ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت در طول این ماه بودیم و تصمیمات جدی برای بخش ارزی کشور اتخاذ شده که در حال عملیاتی کردن آن هستیم.
رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ویژگی اصلی طرح، مصون سازی اقتصاد از هرگونه محدودیت است و این مدل این امکان را می دهد که بتوانیم با دقت منابع محدود را برای کالاها تخصیص دهیم.
سیف با بیان اینکه یکسری از کالاها که اساسی و حیاتی هستند از درآمدهای نفتی تامین ارز می شوند، افزود: مواد اولیه کارخانجات و کالاهای ضروری از طریق صادرات کالاهای غیرنفتی تامین ارز خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه همچنین ۲۰ درصد از صادرات غیر نفتی و همچنین ارز صادر کنندگان خُرد به کالاهای اولویت بعدی تخصیص می یابد، ادامه داد: بنابراین تخصیص ارز به سه گروه کالایی اساسی و حیاتی، مواد اولیه و ضروری و کالاهای خاص مورد نیاز انجام می شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.