• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

به مناسبت روز صنعت / تجلیل از فعالان بخش صنعت و معدن کُردستان

  • کد خبر : 20480
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
به مناسبت روز صنعت / تجلیل از فعالان بخش صنعت و معدن کُردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــــان، نماینده ولی فقیه در استان کُردستان در این همایش با ابراز امیدواری برای تقویت انسجام ملی و همبستگی موجود در کشور گفت: مسئولان استان برنامه‌ای تبیین کنند تا راه صادرات هموارتر شود.آیت الله سیّدمحمّد حسینی شاهرودی، تأکید کرد: باید بستری فراهم شود تا تولیدکنندگان برای رشد اقتصادی به هر […]

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــــان، نماینده ولی فقیه در استان کُردستان در این همایش با ابراز امیدواری برای تقویت انسجام ملی و همبستگی موجود در کشور گفت: مسئولان استان برنامه‌ای تبیین کنند تا راه صادرات هموارتر شود.آیت الله سیّدمحمّد حسینی شاهرودی، تأکید کرد: باید بستری فراهم شود تا تولیدکنندگان برای رشد اقتصادی به هر میزان که نیاز دارند کالای خود را صادر کنند.
استاندار کُردستان نیز با اشاره به انتقادات حاشیه ساز برخی رسانه ها، گفت: فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای کُردستان را نباید به حاشیه برد بلکه باید از تولید و رونق اقتصادی حمایت کرد.
بهمن مرادنیا از دستگاه‌های اجرایی هم خواست قرارداد‌های خود را شفاف کنند تا در شرایط تورم اقتصادی کنونی آسیبی به بخش خصوصی و تولیدکنندگان استان نرسد.
در ابتدای این همایش محمّد دره وزمی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کُردستان با اشاره به اینکه کُردستان در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است گفت: ۸۴۲ واحد تولیدی، صنعتی، ۳۹۱ معدن فعال و ۶۵ هزار واحد در حوزه بازرگانی کُردستان فعالیت دارند.
رییس خانه صنعت و معدن کُردستان نیز در این مراسم با تشکر از صداوسیما برای تولیدات محتوایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گفت: رسانه‌ها در شرایط اقتصادی امروز جامعه می‌توانند کمک حال تولید باشند و با تبیین و تولید برنامه‌های مختلف در زمینه حمایت از کالا‌های ایرانی نقش به سزایی ایفا کنند.
عبدالله کاردانی همچنین از سیاست‌های مالی و بانکی کشور انتقاد کرد و خواستار رفع موانع تولید به صورت واقعی و محسوس شد.
سیّدکمال حسینی، رییس اتاق بازرگانی کُردستان نیز قوانین دست و پاگیر اداری و دست انداز‌های داخلی در مسیر تولید را بسیار آسیب زاتر از تحریم‌های خارجی دانست و گفت: صنعت و تولید، محرک اقتصادی کشور هستند و باید بیشتر حمایت شوند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.