• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

با انتخاب شهرداران کلانشهرها؛ عضو جدید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی معرفی شد

  • کد خبر : 13386
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۰۶
با انتخاب شهرداران کلانشهرها؛ عضو جدید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی معرفی شد

با انتخاب شهرداران کلان‌شهرها، شهردار مشهد مقدس به‌ عنوان نماینده کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما ، شهرداران کلان‌شهرها، تقی زاده خامسی، شهردار مشهد مقدس را به‌ عنوان نماینده کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب کردند. شورای گفتگوی دولت […]

با انتخاب شهرداران کلان‌شهرها، شهردار مشهد مقدس به‌ عنوان نماینده کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما ، شهرداران کلان‌شهرها، تقی زاده خامسی، شهردار مشهد مقدس را به‌ عنوان نماینده کلان‌شهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب کردند.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت به ویژه قوه مجریه (دولت) با بخش خصوصی است تا به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تلاش و به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور کمک کند.

نهاد گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برخی از دیگر کشورهای دنیا ، متناسب با ساختار حقوقی کشورها ، استفاده می شود و منشاء تحولات عمده ای برای بهبود محیط کسب و کار شده است.

شورای گفتگو که در ادامه منطقی سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز قانون ان تشکیل شده است ، همسو با بخش اقتصادی سیاست های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری است که در ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت .

ماده ۷۵- به منظور تبادل نظر دولت و بخش های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت های اقتصادی این بخش ها ، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهاد ها و راه کارهای اجرایی مناسب به مراجع ذیربط ، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با مشخصات ذیل تشکیل می شود

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.