• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

با اجرای لایحه بودجه در سال آینده روی می‌دهد نرخ تورم سال آینده ۹.۱ درصد، بیکاری ۱۱.۳ درصد و رشد اقتصادی ۵.۵ درصد

  • کد خبر : 16086
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۵۵
با اجرای لایحه بودجه در سال آینده روی می‌دهد نرخ تورم سال آینده ۹.۱ درصد، بیکاری ۱۱.۳ درصد و رشد اقتصادی ۵.۵ درصد

سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران، رشد تولید ناخالص داخلی را برای سال آینده با احتساب نفت ۵٫۵ درصد و بدون احتساب نفت ۵٫۸ درصد پیش‌بینی کردند. به گزارش بازنيوز از فارس، یکی از مباحث مهم پیرامون لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور به آثار اقتصادی کلان این احکام مربوط است که تاکنون […]

سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران، رشد تولید ناخالص داخلی را برای سال آینده با احتساب نفت ۵٫۵ درصد و بدون احتساب نفت ۵٫۸ درصد پیش‌بینی کردند.
به گزارش بازنيوز از فارس، یکی از مباحث مهم پیرامون لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور به آثار اقتصادی کلان این احکام مربوط است که تاکنون تحلیل‌ها و نظرات کارشناسی مختلفی ارائه شده است.

طبق قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی شده رشد اقتصادی در هر سال به طور متوسط ۸ درصد است تا اهداف متصور و مفروضات تعیین شده محقق شود.

طبق پیش‌بینی‌ سازمان برنامه و بودجه کشور و بر پایه اطلاعات مرکز آمار ایران، رشد تولید ناخالص داخلی با احتساب نفت در سال آینده ۵٫۵ درصد و بدون نفت ۵٫۸ درصد پیش بینی شده است.

همچنین طبق برآوردها نرخ تورم ۹٫۱ درصد و نرخ بیکاری ۱۱٫۳ درصد خواهد بود. پیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس نرخ تورم لایحه بودجه سال آینده بدون در نظر گرفتن افزایش حامل‌های انرژی را ۱۰٫۵ درصد و با احتساب آن حدود ۱۴٫۵ درصد برآورد کرد.

بانک مرکزی نیز نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد اعلام کرده است، با این حال باید منتظر ماند با رویکرد‌های انبساطی دولت در لایحه بودجه سال آینده، نرخ تورم تک رقمی پیش بینی شده تا چه میزان عملیاتی و قابل تحقق است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.