• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
17

امنیت اقتصادی، پیش‌نیاز بهبود رتبه سهولت کسب‌وکار

  • کد خبر : 13583
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۱۵
امنیت اقتصادی، پیش‌نیاز بهبود رتبه سهولت کسب‌وکار

تازه‌ترین گزارش‌های بین‌المللی در مورد سهولت کسب‌وکار، از افت رتبه ایران حکایت دارد؛رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می‌گوید: نبود امنیت و آرامش اقتصادی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی دلیل اصلی افت رتبه ایران است و در این شرایط دولت باید از اتخاذ سیاست‌هایی که مناسب وضع فعلی اقتصاد کشور نیست خودداری کند. به […]

تازه‌ترین گزارش‌های بین‌المللی در مورد سهولت کسب‌وکار، از افت رتبه ایران حکایت دارد؛رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می‌گوید: نبود امنیت و آرامش اقتصادی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی دلیل اصلی افت رتبه ایران است و در این شرایط دولت باید از اتخاذ سیاست‌هایی که مناسب وضع فعلی اقتصاد کشور نیست خودداری کند.
به گزارش بازنيوز به نقل از پايگاه خبري اتاق بازرگاني ايران،جدیدترین گزارش بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه در مورد سهولت کسب‌وکار در کشورهای عضو بانک جهانی، از تنزل نسبی رتبه ایران در این زمینه حکایت دارد. بر اساس این گزارش، ایران که در سال گذشته با کسب ۵۶٫۲۲ امتیاز در رتبه ۱۲۰ جهان قرار گرفته بود، اکنون در به‌رغم افزایش اندک امتیاز خود و رسیدن آن به ۵۶٫۴۸، با ۴ پله سقوط در رتبه، در جایگاه ۱۲۴ جهان قرار گرفته است؛ رتبه‌ای که نازل‌ترین رتبه ایران در سه سال اخیر به شمار می‌رود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران دلیل افت رتبه سهولت کسب‌وکار در ایران را نبود امنیت مورد نیاز برای کارآفرینان، کارفرمایان و فعالان اقتصادی عنوان می‌کند.
سيدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: در شرایط فعلی که اقتصاد کشور واقعاً در وضعیت نرمال و عادی قرار ندارد، ما باید به مدیران و فعالان اقتصادی خود آرامش بدهیم درحالی‌که عملاً سیاست‌های در پیش می‌گیریم که فضایی خلاف این ایجاد می‌کند.
او با اشاره به موضوع بررسی تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی که در سال جاری مطرح شده است، می‌گوید: بنگاه‌های اقتصادی کشور به‌مثابه یک بیمار قلبی روی تخت جراحی افتاده‌اند که در گام اول باید همین درد آنها را درمان کنیم نه اینکه آسیب بیشتری به آنها برسانیم.
به گفته سهل‌آبادی، در حال حاضر سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود که وقت اجرای آنها امروز نیست و باید به زمان‌هایی موکول شوند که وضعیت اقتصاد عادی‌سازی شده باشد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می‌گوید: شاید هدف غایی این سیاست‌ها بد نباشد اما عملاً فشارهایی که به فعالان اقتصادی وارد می‌کند در حد توان آنها نیست و زمین‌گیرشان می‌کند.
این فعال اقتصادی تصریح می‌کند: چنانچه قرار باشد نظام مالیات‌ستانی کشور به وضعیت ایده‌آل برسد، در گام اول باید کسانی که فرار مالیاتی دارند، شناسایی شوند نه اینکه فعالان شناسنامه‌دار اقتصاد که پرونده مالیاتی شفافی دارند دوباره به چالش کشیده شوند.
سهل‌آبادی معتقد است: نبود آرامش روانی در اقتصاد، باعث می‌شود مدیرانی که بار بهتر کردن فضای کسب‌وکار کشور را بر دوش دارند فلج شوند و رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار سال‌به‌سال بدتر شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.