• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
16

احیای ۲۰۱۵واحد تولیدی راکد

  • کد خبر : 36724
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
احیای ۲۰۱۵واحد تولیدی راکد

‌به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیای ۲۰۱۵ واحد تولیدی راکد در سال گذشته خبر داد و بازپس‌گیری اراضی صنعتی راکد و الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی را از اقدامات مهم در راستای شفافیت، جمع‌آوری امضاهای طلایی و مبارزه […]

‌به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیای ۲۰۱۵ واحد تولیدی راکد در سال گذشته خبر داد و بازپس‌گیری اراضی صنعتی راکد و الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی را از اقدامات مهم در راستای شفافیت، جمع‌آوری امضاهای طلایی و مبارزه با فساد و رانت اعلام کرد.

«علی رسولیان» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از موارد مهمی که در سال ۱۴۰۰ و به ویژه با استقرار دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شد، تعیین‌تکلیف طرح‌هایی بود که زمین در اختیار گرفته بودند، اما اقدام به ساخت نمی‌کردند و راکد باقی مانده بودند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده یک‌هزار و ۹۵۰ هکتار از این اراضی مربوط به ۲‌هزار و ۱۳ قرارداد وارد فرآیند آزادسازی شد که یک‌هزار و ۴۸۰ قرارداد به وسعت ۷۸۰ هکتار برای خلعیت به مراجع قضایی ارجاع داده شد و در نهایت ۵۶۴ قرارداد به مساحت ۳۵۵ از طریق دادگاه‌ها رای به خلعیت صادر شد.

وی گفت: در این میان ۴۲۲ هکتار از اراضی پس از اینکه به داوری دادگاه‌ها فرستاده شد، افراد تفاهم کردند تا این اراضی را به سایرین واگذار کنند.

رسولیان ادامه‌داد: پس از آغاز فرایند آزادسازی، بسیاری از افراد نیز به فرآیند ساخت و ساز در اراضی خود سرعت دادند، به‌طوری که تا پایان سال ۹۹ حدود سه هزار و  ۲۰۰ واحد در مرحله نصب ماشین‌آلات بودند و این آمار در پایان سال ۱۴۰۰ به چهار هزار و  ۳۰۰ واحد رسید.

الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری اراضی و حذف فرایند کاغذی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: یکی از بهترین شیوه‌ها برای مبارزه با فساد، جمع‌آوری امضاهای طلایی، حاکم شدن شفافیت اطلاعات و سالم‌سازی، واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی است. در این زمینه از پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ این موضوع شروع شد و از ابتدای سال جدید سعی داریم واگذاری اراضی غیرالکترونیکی نباشد.

وی اظهارداشت: همچنین امسال در برنامه داریم که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سازمانی دیجیتالی شده و دیگر فرایند کاغذی در آن نداشته باشیم.وی گفت: همچنین در تلاش هستیم در جاهایی که تاکنون تصمیم‌گیری با افرادی همچون اعضای هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بوده است، این فرایند حذف و به‌جای آن پنج شیوه واگذاری زمین با اختیار متقاضی جایگزین شود تا افراد بتوانند به هر شیوه ای که دوست دارند یا به بودجه‌شان نزدیک‌تر است اقدام کنند که این شیوه به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود.

رسولیان خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب و با الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری زمین، افراد می‌توانند بدون مراجعه به سازمان صنایع کوچک و از طریق سیستم‌های کامپیوتری و حتی با تلفن همراه خود برای دریافت زمین اقدام کرده و اراضی نیز به این ترتیب بدون حضور در محل قابل رویت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=36724

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.