• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

کارخانه پلی اکریل اصفهان در انتظار مواد اولیه برای راه اندازی کامل خطوط تولید است

  • کد خبر : 16616
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۱۹
کارخانه پلی اکریل اصفهان در انتظار مواد اولیه برای راه اندازی کامل خطوط تولید است

پارازایلن مواد اولیه برای تولید الیاف مصنوعی از جمله پلی استر و اتیلن گلیکول، یک ماده خام در تولید الیاف پلی استر است. محسن رجایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رایزنی های بسیاری با پالایشگاه اصفهان برای تامین و تحویل ماده اولیه پارازایلن صورت گرفته اما هنوز این موضوع بطور کامل […]

پارازایلن مواد اولیه برای تولید الیاف مصنوعی از جمله پلی استر و اتیلن گلیکول، یک ماده خام در تولید الیاف پلی استر است.
محسن رجایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رایزنی های بسیاری با پالایشگاه اصفهان برای تامین و تحویل ماده اولیه پارازایلن صورت گرفته اما هنوز این موضوع بطور کامل محقق نشده است.
وی با بیان اینکه بر اساس مذاکره ها، مقرر شده ماهانه سه هزار و ۵۰۰ تُن پارازایلن به پلی اکریل تحویل داده شود، تصریح کرد: اکنون ماده اولیه پارازایلن کمتر از مقدار تعیین شده، تحویل می شود که دلیل آن برخی مسائل مالی عنوان شده است.
به گفته وی، در صورت تامین کامل ماده اولیه پارازایلن سه دستگاه بخش تولیدی پلی استر با ظرفیت ۱۵۰ تُن در روز و بخش نخ ریسی(ریسندگی) پلی استر راه اندازی می شود و امکان صادرات محصولات آن وجود دارد.
رجایی با اشاره به حمایت مدیریت استان از جمله استانداری برای تامین این مواد اولیه، اظهار امیدواری کرد که مشکل تامین این ماده در آینده نزدیک برطرف شود.
وی همچنین گفت: یکی دیگر از مواد اولیه مورد نیاز برای بخش پلی استر، گلیکول است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین آن بصورت اعتباری و تامین نقدینگی قول مساعد داده بود و ما همچنان منتظر اجرایی شدن آن هستیم.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان در باره ماده اولیه اکریلو نیتریل (AN) برای خط تولید الیاف اکریلیک نیز توضیح داد: محموله دو هزار تُنی اکریلو نیتریل خریداری شده و در حال انتقال بوسیله کشتی به ایران است.
وی با بیان اینکه مقرر بود این کشتی تا اوائل بهمن به ایران برسد، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات، این کشتی بدلیل برخی مسائل از جمله ازدحام کشتی ها در بندر بمبئی هند با تاخیر به ایران می رسد.
رجایی با اشاره به اینکه مقرر بود خط ۲ اکریلیک در ایام دهه فجر راه اندازی شود، اظهار امیدواری کرد که محموله اکریلو نیتریل تا اواخر بهمن سالجاری به کشور برسد.
وی با بیان اینکه بازار جهانی برای خرید اکریلو نیتریل دچار نوسان است، خاطرنشان کرد: ما درصدد خرید محموله های بعدی این ماده اولیه و انتقال آن به کشور هستیم.

*** فراخوان همه کارگران برای بازگشت به کار***
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان همچنین از فراخوان این شرکت برای بازگشت همه کارگران به سر کار از ۱۵ بهمن امسال خبر داد و گفت: بیمه بیکاری کارگرانی که تاکنون زیر پوشش آن بودند از این پس قطع می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که تا چند هفته آینده با راه اندازی کامل خطوط تولید پلی استر و همچنین اکریلیک، کارگران به مرور زمان مشغول به کار شوند.
شرکت پلی اکریل با حدود ۴۰ سال سابقه و حدود ۲ هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در ۶ ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
سال گذشته با پیگیری وزارتخانه های ‘صنعت، معدن و تجارت’ و ‘تعاون، کار و رفاه اجتماعی’، مدیریت استان اصفهان، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل و آبان امسال نیز ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شد.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک و نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این کارخانه در کیلومتر ۴۵ جاده اصفهان – مبارکه قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.